från UF till BF ekonomifråga...
Jag har varit UF i ca. 6 år och haft våra två barn vh, 6-7 veckor på sommarlovet och alla övriga skollov. Jag har under denna tid betalat ett fastställt underhåll till BF och aldrig anmält avdrag då barnen varit hos mig. Jag har betalt alla resor till/från mig i alla år, jag har betalt deras barnförsäkringar sedan separationen för 12 år sedan och även bekostat större inköp som cyklar, mobiler och även skickat med fickpengar då barnen åkt på semester med BF.
Jag har flera gånger köpt vinterjackor/skor då de varit här för att de inte haft några.
Under dessa år har BF aldrig skjutsat/hämtat barnen vid umgängesresor och heller aldrig skickat med några fickpengar vid semester med mig, det har jag inte tjafsat om för jag har ingen lust att bråka.
NU däremot faller det sig så att BF ska flytta så efter vårterminen kommer barnen flytta till mig. Detta innebär att det blir jag som kommer få underhållet, men plötsligt antyder BF att jag borde gå med på MINDRE för att BF förlorar dubbla barnbidrag och två underhåll och inte klarar av det ekonomiskt!!! BF kräver även att jag ska fortsätta betala resor som tidigare eftersom jag nu kommer få "så mycket pengar extra".
Från att hela tiden ha mässat om att det minsann är så dyrt att ha boendet med barnen (trots att dom i stort sett ALDRIG är hos honom när dom är lediga utan enbart när det är skola och jag dessutom köper och betalar alla stora kostnader)
Nu när jag ska ha boendet är det helt plötsligt INTE dyrt???
Tilläggas ska att deras barnbidrag blir studiebidrag fr.o.m hösten så jag kommer inte ha barnbidragen som han haft i alla år. Resorna kommer äta upp halva underhållet och då känns det som att det kvittar att ens få nåt, det ska ju täcka ökade mat/drift-kostnader när dom är här. Dessa kostnader har jag inte fått en spänn för under alla år och jag har fullkomligt gått på knäna efter en sommar med två tonåriga killar som äter som hästar, det är ju dessutom minst 3 mål mat om dagen. Likadant på alla loven, tro mig det märks på kontot. Hade sett fram emot att äntligen få ersättning för kostnader som jag redan haft i alla år men aldrig fått något för....
*suck*