Anonym (ger mig inte..) skrev 2012-11-23 13:55:18 följande:
Tackar, jag undrar om den inte förutsätter att man som kvinna hittat sin sexualitet och redan är intresserad av ett bra sexliv?
jag är alltså ute efter en bok som kan ge lite inspiration att vilja hitta sin egen sexualitet.
Tack Matilda!
Nej det håller jag inte med om.
Min erfarenhet av att prata med kvinnor som har minskad eller helt tappad sexlust är att vägen tillbaka, eller snarare framåt handlar om några saker: 1. Igenkänning (Alltså exempel man kan relatera till) 2. Att det är en kvinnas erfarenheter, perspektiv och njutning som står i fokus. 3. Att det hopp om nåt väldigt lockande och uppnåeligt.
Alltså: Har man tappat lusten kommer man inte bli inspirerad av en bok från sin man med erotiska noveller, förmodligen (och i värsta fall) känner man sig pressad.
En bok som däremot går i stil med "Alltså den här grejen med djupa, snabba stötar i samlag, var lär sig gossarna det? För att sen glida över i hur man upptäcker sin sexualitet genom onani igen, och därefter bjuder in till hur man bäst har partnersex för att njuta så mycket som möjligt.
Dessutom tänker jag att det är bra för dig också? Även om man kan massor så kan man ju alltid bli bättre, och vidga sin horisont :) Nu har jag givetvis koll på andra yttre orsaker, som tex. Har ni fått barn det senaste året? Är hon stressad pga arbete/arbetslöshet/personliga förhållanden? Boken kan hjälpa då med såklart, men först behöver man nog se till grundproblemet.
Tack för en intressant tråd och fråga.