• Summer70

Mollusker - hur fick ni bort dom?

Hej,
    Min dotter har fått massa mollusker, säkert 100-120 stycken.

Jag vet att man ska vänta ut dom, men jag vill inte vänta längre. Hon har nu haft dom i ett halvår och det verkar som om att dom kan vara kvar i ytterligare ett par år.

Har googlat många tips, men inte fått några svar på om det funkar eller inte.

Så hur har det varit för er med barn som haft mollusker?
    Hur fick ni bort dom och hur lång tid tog det?        

• Svar på tråden Mollusker - hur fick ni bort dom?
  • Lilla Hönan
    roderil skrev 2013-02-21 22:00:20 följande:
    Försvann direkt efter att jag använt: Tea Tree Blackhead Exfoliating Wash! från Body Shop. Har varit inne i affären jag köpte det i och sagt åt dem att tipsa om detta för det var helt otroligt bra. Jag smörjde och gnuggade noggrant in dottern efter att jag noggrant sköljt av henne i duschen. Jag lät det verka lite och sköljde sedan av med ljummet vatten. Torkade noggrant med handduk och morgonen därpå var de flesta borta. De som var kvar var väldigt små, jag gjorde ytterligare en gång och ALLA försvann. Vi hade provat allt möjligt innan och hon hade jätte besvär av dem i flera månader och de blev bara fler och fler. Nu har de hållit sig borta! Tipsar oerhört!!!

Hur kom du på att du skulle testa detta??? Vad sa dom i butiken när du berättade för dom?? Tror du man kan använda det på hela kroppen, ansiktet, benen o utan på snippan??? Vill gärna få bort dom på henne. Lillebror har med fått fast bara några små, skulle vilja få bort dom med innan det blir likadant på honom.
  • Bebbe08

Min son hade mollusker som 1,5 åring o jag testade att bryta blad från min aloe vera växt och smörjde på gelen därifrån. Molluskerna försvann efter två strykningar. Vi har även testat samma kur på kusinen & ytterligare ett barn på förskolan o det har fungerat även på dem.

• Lilla Hönan

Roderil: nu har jag inhandlat dit tips. Ska bli intressant att testa för att se om det gör någon nytta på mina barn!! Återkommer när vi testat.

• mormamma

Airomir samt betapred mot nässelutslag. Efter 10 dar var även mollyskerna borta!

• Dotse

Jag hade såna på båda knäna när jag var liten. Gick till läkaren och skulle frysa bort dem med flytande kväve. Läkaren började med en molusk på ena knät, varpå jag blev totalt skogstokig och efter ett tag gav läkaren och mamma upp och lät mig vara. Två dagar senare hade ALLA ramlat av haha... 

• Malena123

Våra barn hade mollusker som alltid kom tillbaka efter behandling med alkosprit. Vi hittade till slut Plaurocaps från verruca.se

Det tog ca 2 veckor utan resultat och vi var nära att ge upp hoppet tills molluskerna började "torka" up och försvinna en efter en. Vi köpte totalt 3st paket men behöver ca 2½ paket. Även våra vänner har provat detta och det har funkat för dem med.

• Myking

Min son har haft molluskerna i ca. 1,5 år nu!! :(
    Jag ska absolut testa det där från Bodu shop! Dom brukar ha bra grejjer för övrigt :)

• Lilla Hönan

Jag har testat det från body shop på mina två barn nu sen i lördags än är dom inte borta.... Sonen har 3-4 st men dom är kvar. Dottern har många många o stora o någon infekterad ser det ut som men ingen har minskat där än. Testar några dagar till sen ger jag upp med det med :(

• Blåklocka
    Lilla Hönan skrev 2013-03-07 19:46:03 följande:
    Jag har testat det från body shop på mina två barn nu sen i lördags än är dom inte borta.... Sonen har 3-4 st men dom är kvar. Dottern har många många o stora o någon infekterad ser det ut som men ingen har minskat där än. Testar några dagar till sen ger jag upp med det med :(
    Prova att köp ren tea tree oil på hälsokosten och dutta på varje mollusk med tops. Tror inte att koncentrationen tea tree oil är tillräckligt hög i tvättgrejen från Body shop.
  • Lily38

Min son hade massor (o stora) mollusker i ca 2 år, jag provade diverse salvor o inget hjälpte tyckte jag. (Fast den fr Body shop hörde jag tyvärr aldrig talas om.) Så jag lät dem vara men sen blev jag gravid o ville få bort dem innan bebis kom, badade då sonen i saltvatten några gånger i veckan o det torkade ut dem rätt bra o de försvann nån månad innan lillebror gjorde entré :)

• virrpanna73

Vår son hade ett 20-tal mollusker, framför allt på armbågar och fotleder. När de bara blev fler och fler började jag söka efter ett botemedel.
    Vi fick bort molluskerna så här: Jag köpte zinkplåster på apoteket, och klippte i små bitar. Satte ett litet plåster över varje mollusk. Efter 2-3 dagar tog jag bort plåstret, tvättade med alsollösning och satte dit ett nytt. Efter c:a 2 veckor hade molluskerna torkat ihop och gick att klämma ut som en finne. Det blödde lite, tvättade då med alsollösning och var supernoga med hygienen eftersom de smittar. Plåster på tills såret var helt läkt.
    Det tog c:a en månad att få bort alla molluskerna. Pilligt som bara den att hålla på med plåstren, men det var det värt. Sonen har ett litet ärr efter den största mollusken, men det syns knappt.

Jag kan rekommendera den här metoden till er som inte har hundratals mollusker att kriga mot, då blir det nog ohanterligt med alla plåsterlappar. men för oss funkade det bra. Tålamodskrävande men effektivt!

• LillLouise84

Jag har ett tips, inte det bästa kanske... Men jag fick mollusker i slutet av 80 talet och det man använde då var samma som till fotvårtor. På kvällen målade man molluskerna med nagellack och på så sätt kvävde molluskerna. Efter att gjort det varje kväll i några dagar skrumpnade de ihop. Så jag tänker att apoteket har något mot vårtor som borde funka så man slipper nagellack.

• Mysan82

Vi testade också det mesta men hittade tyvärr inget som hjälpte direkt. Det som till slut gjorde att de försvann var att dottern fick en annan virussjukdom som slog ut dem. Det tog ca 2 år att bli av med allt.

• miss_confused

På vårdcentralen sa de att man inte ska experimentera och pilla på mollusker. De försvinner när de försvinner. Mycket riktigt. Efter två år försvann dotterns mollusker en efter en, och fort gick det!

Svar på tråden Mollusker - hur fick ni bort dom?