• Fiie83

Grekland eller Kroatien tips sommar 2013

Jag fyller 30 år till sommaren och vi har bestämt oss för att resa i stället för att ha en stor fest. Vi kommer att ha en flicka som är 4 och en bebis som är 8 mån. 
    Vi har kollat runt på alla resebolag och känner oss mest yra i huvudet på vad vi ska välja. Det enda vi vet är att vi vill till Grekland (inte Kreta, där var vi förra året)  eller Kroatien. 

Har ni varit på ett ställe som ni kan rekommendera småbarns föräldrar som inte vill ha all inclusive, men ändå så att det fungerar med barn??? 

Är så tacksam för tips! 

• Svar på tråden Grekland eller Kroatien tips sommar 2013
  • Greger b

Du skriver ej vilken månad ni ska åka, men jag skulle föreslå Naxos. Det är en mångfacetterad ö med milsvida stränder och höga berg parat med små hemtrevliga byar. I Juli och Augusti är det dock väldigt mycket turister på Naxos.

Jag tror att ni avser köpa er en charterresa, och då blir det Santorini ni landar på för att därefter ta båttransfer till Naxos.

Nu går det ju perfekt att flyga reguljärt från Sverige till Athen och ta storfärjan ut till Naxos. Att hitta eget boende är inget problem, möjligen undantagandes Juli- Augusti, då det kan vara lite trångt. Från Athen går det även inrikesflyg med Olympic Air ut till Naxos. Restid 45 minuter. Flyget måste dock bokas i god tid enär det är små propellerplan med plats för ett 40-tal passagerare. Två dubbelturer per dag.

• ummabdilleh

kroatien ar riktigt fint och bra for barnfamiljer..i erat fall eftersom ni ar turister och antaligen inte kan spraket rekomenderar jag mer storstaderna, i annat fall hade jag rekomenderat oarna, men dar misstanker jag att ni kanske far trakigt for det ar litet..makarska anses vara kroatiens riviera..en mkt fin stad..split ar ocksa fint..mkt strander och god mat

Svar på tråden Grekland eller Kroatien tips sommar 2013