• Anonym (Bisexuell)

Tråden om bisexualitet

Jag tycker inte att heterosexuella tjejer som bara varit med killar men fantiserar lite om att träffa en tjej och ha sex med (men aldrig skulle bli kär i en tjej eller vara ihop med en) ska kalla sig bisexuella.
    Ni är experimentiella.
    Ni som definierar er som bisexuella, kan ni lika gärna bli tillsammans med en tjej som en kille?

• Svar på tråden Tråden om bisexualitet
  • lykantrophona

Även om jag också stör på mig TS, kan jag förstå vad man hen menar. Däremot skulle jag tvärtom vilja hävda att alla som någon gång blivit attraherade till personer av olika kön är bisexuell. Ens historik spelar ingen roll: man har ju en sexuell läggning även som oskuld. Däremot så verkar vissa av dessa som funderar i bisexualitetsbanor ha väldigt orealistisk syn på tjejsex, eller se ner på "riktiga flator" osv. Sorgligt.

Jag är bisexuell. Har varit ihop mest med killar, men även varit kär i tjejer. Har bara haft mer otur med tjejer. Det varierar vad jag är mest sugen på, men det jämnar nog ut sig till ungefär 50-50 ändå. Men även de som föredrar ett kön framför ett annat ser jag som bisexuella, bara på en annan punkt på Kinsey-skalan. ;)

• paret

Viär båda bs, men nog bara så att vi vill ha sex med personer av samma kön, ingen av oss har varit kär i nån av samma kön.

• Exh

Alla dessa fack! Förvånad

Man kan ju aldrig säga vem som hjärtat slår för. Men det kan ju vara skönt ändå för en själv att placera sig i ett.
    Det är ju ett sätt att te.x komma ut.

Jag tro inte nån egentligen är hetero. Men nu får jag väl massa svar pga det men de tror JAG på!
    Hehe..

Som sagt, det är ju människan man blir kär i! Hjärta

• Minxx

Jag kan tycka det är fel med alla som kan tända på personer av samma kön och har varit med personer av samma kön men som ändå ska kalla sig hetero. Men folk får ju kalla sig vad de vill.
    Jag har varit med tjejer men aldrig varit kär, men vem vet det kanske jag blir nån dag. Jag har inte heller varit kär i de flesta killar som jag varit med, vad ska jag kalla mig då? Asexuell kanske? 

• Exh
    Minxx skrev 2013-02-12 22:12:13 följande:
    Jag kan tycka det är fel med alla som kan tända på personer av samma kön och har varit med personer av samma kön men som ändå ska kalla sig hetero. Men folk får ju kalla sig vad de vill.
    Jag har varit med tjejer men aldrig varit kär, men vem vet det kanske jag blir nån dag. Jag har inte heller varit kär i de flesta killar som jag varit med, vad ska jag kalla mig då? Asexuell kanske? 
    Har upplevt samma sak med killar, men med tjejer gudomligt kär! Men kan inte hålla reda på när jag bara är kär i kärleken, eller kär i sexet, eller kär i människan när det gäller en kille.
  • lykantrophona
    Minxx skrev 2013-02-12 22:12:13 följande:
    Asexuell är ett begrepp för dem som inte känner -sexuell attraktion- alls. Det vill säga, känner aldrig "jävlar, den personen var het".
    Vill man skilja på känslor och sexuell attraktion, så kan man prata om emotionalitet eller -romantisk, som i typ "bisexuell men heteroemotionell" eller "biromantisk".

Sen kan man börja fråga sig när termer slutar vara användbara och det blir för många av dem...
  • Minxx
    lykantrophona skrev 2013-02-12 22:54:01 följande:
    Asexuell är ett begrepp för dem som inte känner -sexuell attraktion- alls. Det vill säga, känner aldrig "jävlar, den personen var het".
    Vill man skilja på känslor och sexuell attraktion, så kan man prata om emotionalitet eller -romantisk, som i typ "bisexuell men heteroemotionell" eller "biromantisk".

Sen kan man börja fråga sig när termer slutar vara användbara och det blir för många av dem...
    Ja jag vet, jag tramsade lite med ts definitioner där. Som sagt, det viktigaste är att man respekterar hur andra definierar sig själva men sexuell läggning borde trots allt handla främst om vad man tänder på. Hävdar min rätt att se mig själv som bi, trots att jag inte varit bikär.
  • pastabe
    Min fru tolererat inte att jag är bi. Hon anser sig ha monopol på min sexualitet och vill inte ens att jag onanerar, än mindre ha sex med en annan man. Men jag träffade män för sex innan jag var gift med henne och saknar det enormt.

Sex med annan kvinna är otänkbart. Min fru är kan kan vara säker på min kärlek till henne för jag älskar henne till 100%. men jag står inte ut med hennes intolerans och kategoriska nej till något hon inte kan tillgodose. Därför kan det hända att jag smygträffar och har sex med en man när jag bor över på hotell på tjänsteresor. Inte oftare än ngn gång om året.

Är ca 50 och inga hemmavarande barn. Åsikter om detta?
  • pastabe

Försöker igen 
    Min fru tolererar inte att jag är bi. Hon anser sig ha monopol på min sexualitet och vill inte att jag onanerar, än mindre har sex med andra män. Men jag träffade män för sex innan jag var gift med henne och saknar det enormt.

Sex med någon annan kvinna är otänkbart för mig och jag älskar min fru till 100% men står inte ut med hennes intolerans och kategoriska nej till något hon inte kan tillgodose. Därför kan det hända att jag smyger med mina sexträffar med män när jag bor på hotell på tjänsteresor. Inte oftare än någon gång om året.

Är ca 50 och vi har inga hemmavarande barn. Åsikter om min situation? 

• Ninja05

Du verkar ju helt klart vilja leva med din fru. Men hon tolererar inte att du är bi? då kan jag tycka att hon får "ta hela paketet" med din läggning. Du kan ju inte styra över om du tänder på män med

Angående sexträffarna så är det ju upp till dig. Men du får väl vara beredd på att hon kan lämna dig om det kommer fram..

pastabe skrev 2013-09-11 04:05:41 följande:
    Försöker igen 

Min fru tolererar inte att jag är bi. Hon anser sig ha monopol på min sexualitet och vill inte att jag onanerar, än mindre har sex med andra män. Men jag träffade män för sex innan jag var gift med henne och saknar det enormt.

Sex med någon annan kvinna är otänkbart för mig och jag älskar min fru till 100% men står inte ut med hennes intolerans och kategoriska nej till något hon inte kan tillgodose. Därför kan det hända att jag smyger med mina sexträffar med män när jag bor på hotell på tjänsteresor. Inte oftare än någon gång om året.

• kramin

Det är bara väldigt lata människor som tycker att alla ord ska ha en och endast en entydig definition och inga variationer. Vi andra klarar av att använda hela meningar med flera ord när vi ska förklara exakt hur vi fungerar...

• Nimrod

Jag är den jag är, tidigare gift med en man och nu så kär i den mest vackra flickan i världen! Det gör mig varken till bi eller humla! Jag är kär i en person inte i ett kön!

• paret
    pastabe skrev 2013-09-11 04:05:41 följande:
    Försöker igen 

Otrohet är fel, även om det är med samma kön.
    Ta ut skilsmässa och lev det liv du vill 
  • Omogen citron

Låt folk kalla sig vad de vill. Själv skulle jag vara lesbisk med din definition, men väljer att kalla mig bisexuell eftersom jag tänder på killar.

• Anonym (stockholm)

Jag tänder på killar sexuellt. Börjar känna mig öppen för tanken att ha en pojkvän.

Svar på tråden Tråden om bisexualitet