• Charlotte1987

Ni som fick pergotime på vilket försök och dos blev ni gravid?

Jag har kollat här på FL efter trådar liknande denna men de är så gamla så ja tänkte att jag gör en ny då jag är grymt nyfiken på detta pga att jag själv fått börja med pergotime denna månad, är inne på cd 16 nu och hoppas att äl dyker upp snart. Jag har egen äl men oregelbundet och tydligen så är hormonerna för äl låga, vad de nu betyder.
    Har barn sedan tidigare född 2010 som blev till på första försöket. Så man undrar ju varför det inte går nu :P 

Jag skulle vilja att ni berättar varför ni fått pergotime, om ni har barn sedan tidigare, hur många försök pergo ni fått tagit innan ett plus och hur stor dosen var :)  Berätta gärna också om det slutade i MF lr MA. Blev det fler än en?
    Allt vill jag veta ;) 

• Svar på tråden Ni som fick pergotime på vilket försök och dos blev ni gravid?
  • Soffipropp

Okej. Ja men jag tänkte om det var något knas med min äl. Funderar om man skulle boka en tid. Har ju inte gått ett år än dock, men det brukar väl vara lite kö.

• NLAL

Det kan du ju inte riktigt veta utan att ha fått ta prover, för dom skriver ju inte recept hur som helst..

• Soffipropp

Nej precis det vet jag att de inte gör. Får väl ta o vänta ett par månader till o se om det tar sig eller inte. För äl test visar väl inte om ägget verkligen släpper.

• NLAL
    Soffipropp skrev 2012-12-04 21:35:02 följande:
    Nej precis det vet jag att de inte gör. Får väl ta o vänta ett par månader till o se om det tar sig eller inte. För äl test visar väl inte om ägget verkligen släpper.

Jo, det är ju inte så mycket att göra åt saken. Nej, precis, det är ju det som är lite jävligt med testen...
  • Charlotte1987
    Soffipropp skrev 2012-12-04 21:35:02 följande:

Jag har äl men oregelbundet och inte helt säkert att det släpper. Fick pergotime ändå, men inte föränn det gått ett år. Vet att det är frustrerande när det aldrig händer, men kämpa på!
  • Sallets

Blev gravid på 7e trippelkuren pergo + ovitrelle men slutade i tidigt mf. Är inne på 8e kuren nu men idag såg dom inga stora blåsor :(

• Charlotte1987

Åh nu kan jag berätta :D för mig funkade det på första försöket, enkelkur! Fortfarande i chock och är skakis!

• NLAL
    Charlotte1987 skrev 2012-12-08 09:28:11 följande:
    Åh nu kan jag berätta :D för mig funkade det på första försöket, enkelkur! Fortfarande i chock och är skakis!

Grattis! :D Som mig då. :D
  • Saturnus

Hur tunn var din slemhinna?

Emmie02 skrev 2012-11-23 22:08:00 följande:
    1a kuren enkeldos, har pco och går in i vecka 30 imorgon och väntar en liten kille :) är första barnet :) lycka till :) vi trodde äl uteblivit då den kom så sent tror jag fick äl på cd 21 och då hade både jag och läkarna redan uteslutit äl då äggblåsorna inte var tillräckligt stora på dag 16 och slemhinnan var också för tunn, men ack så fel vi hade :) som sagt lycka till hoppas ett plus väntar inom ett par veckor :)

• Saturnus

Jag blev gravid på första försöket men fick tyvärr ett utomkveds.

Miala99, Pergotime främjar ägglossning. Kvalitén på äggen och oftast får man flera ägg.

• MiaIa90
    Saturnus skrev 2014-03-29 22:20:12 följande:
    Jag blev gravid på första försöket men fick tyvärr ett utomkveds.

Miala99, Pergotime främjar ägglossning. Kvalitén på äggen och oftast får man flera ägg.
    Ahh oki vad bra jag hoppas jag kan få de utskrivet redan nu på måndag när jag ska till gyn.
    Men jag har ju redan regelbunden mens och hoppas jag har äl med har testat äl tester några gånger och dom gångerna fått fullt utslag.
    Har ju nu försökt med att bli gravid i 3år.
Svar på tråden Ni som fick pergotime på vilket försök och dos blev ni gravid?