• Svar på tråden vad har ni för klädstil
  • Brio

Oftast svarta eller leopardmönstrade strumpbyxor med en kortare tight kjol/förlängning, antingen enfärgat eller leopardmönstrat (bara om jag har svarta strumpor), det är liksom grunden i det jag har på mig. Oftast converse eller platåskor, ibland kängor eller uggs. Ibland har jag klänning, föredrar svart eller blått i det fallet, även spets. 
    Överdelen är antingen ett linne eller en t-shirt med lång eller kort ärm och en hoodie/baseballjacka/vct-tröja.
    Har jag byxor är det svarta stuprörsjeans eller mjukisbrallor. Aldrig blåjeans. Bär sällan smycken, förutom i näsan och i öronen. Tycker om flanellskjortor och stora stickade herrtröjor. 

Vad kan man kalla den stilen? Ser ut som katastrof enligt vissa, andra gillar det. Jag bryr mig inte, jag tycker att man aldrig kan ha på sig något så fult som något man inte är bekväm i. Är personen bekväm i sina kläder rockar den just den stilen :)

• Brio
    xXx skrev 2012-11-24 01:23:17 följande:
    Smaklös klädstil
    SkrattandeSkrattandeKyss
  • tahira

Det går i perioder, ofta lite retro, vintage. I somras var det mycket 20-tal. 

Nu är jag dock gravid och mår jättedåligt, så det blir det som ligger närmast, tyvärr.  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Brio

tahira: Klickade in på din blogg, FY FAN vad söt din son är! Och jag som inte ens brukar gilla barn :)

• Kaffekopp

Jag klär mig så att min sons kompisar tror jag är hans storasyster. Ibland iaf...Skrattande
    Jag har väldigt blandad klädstil. Kör mest på enfärgade plagg dock... Och mycket svart.
    Men går jag ut och roar mig är det alltid kjol/klänning plus höga klackar som gäller. 

• PolyPond

Lantligt-bohem-hippie med ett och annat humorinslag.

• Brio
    PolyPond skrev 2012-11-24 12:00:16 följande:
    Lantligt-bohem-hippie med ett och annat humorinslag.
    Lät väldigt spännande, kan du inte posta en bild? Glad
  • tahira
    Brio skrev 2012-11-24 11:51:07 följande:
    tahira: Klickade in på din blogg, FY FAN vad söt din son är! Och jag som inte ens brukar gilla barn :)
    Tack, eller jag vet, eller vad man skall säga
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Brio
    tahira skrev 2012-11-24 12:04:36 följande:
    Tack, eller jag vet, eller vad man skall säga
    Glad och du verkar vara en kvinna med stil!
  • Lufsan

Innan jag blev gravid klädde jag mig i finbyxor med högmidja/ pennkjol fina siden toppar gärna i hudtoner och stora koftor eller kavajer. Handlar det mesta av mina kläder på monki eller weekday.  Har aldrig jeans för jag hittar aldrig några som passar och tycker de sitter åt för mycket. 
    =)

Nu har jag det som passar över den stora magen och saker som sitter åt går bort helt klart.  

En dag i sänder.
  • PolyPond
    Brio skrev 2012-11-24 12:03:38 följande:
    Lät väldigt spännande, kan du inte posta en bild? Glad
    Njäe. Jag vill helst inte fläka ut mig så och jag får väl också erkänna att det är lite olika hur det blandas det där: Ibland är jag bohemhippie, andra dagar lanthippie, någon gång bohemrolig, ibland allt på en gång. Jag har haft lite svårt att välja stil och till sist kommit fram till att det får bli allt på en gång. Vissa gånger smälter jag in i stadsbilden, andra gånger lyser jag upp torget - och då och då finner jag att jag åkt in till staden med nedslitna träskor och färg i håret.
  • tahira
    Brio skrev 2012-11-24 12:10:08 följande:
    Glad och du verkar vara en kvinna med stil!
    {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}
  • Scarlett

Flickig kan man nog säga. Volanger, spets, puff, gullegull....

• sherlock

Intressant tråd då jag presis börjat en kurs i stil. Enligt min kursledare så finns det fyra stilar )och man kan tydligen vara en blandning).

Dramatisk (ibland kallas den kreativ)
    Klassisk
    Neautral
    Romantisk

Själv tycker jag att jag hamnar mellan neutral och dramatisk då jag gillar en rätt preppig stil m jeans och toppar men gärna med en trendig top eller kofta. Helt bomull och linne inte satin, sammet eller spets! Kan dock tänka mig en enklare klänning eller en pennkjol men inga volanger eller krusduller!

Svar på tråden vad har ni för klädstil