• Anonym (Ledsen)

Han är inte intresserad av sex

På nästan ett år har jag lyckats tjata till mig sex två gånger. Han är mycket motvillig, säger att sex inte är vare sig intressant skönt eller viktigt.
    För mig är sex viktigt, speciellt i ett förhållande.

De två gånger vi fått till sexet, så har han aldrig kommit, utan slaknat på vägen och avbrutit.

Jag har försökt prata om det så många gånger, men når inte fram. Känner mig bara tjatig och jobbig.

Vår relation är toppen på alla andra sätt, utom när det kommer till sexet. Han visar mig jättemycket kärlek och är underbar, men på något underligt sätt känner jag mig ändå otillräcklig, oälskad och äcklig för att han inte tänder eller är attraherad av mig sexuellt.
    Jag tänker på det varje dag och mår dåligt över att han inte "vill ha mig" och undrar hur jag kan påverka till det bättre. Har försökt få igång honom på alla möjliga sätt och vis, men han skrattar bara, säger att jag är söt och går iväg.

Vi är båda 34 år, sambos och båda vill ha barn, men jag har då ingen som helst aning om hur det ska bli några... Har nämnt det ibland och då säger han bara "att vi får väl adoptera då".
    Men hallå, vi har ju inte ens försökt på den naturliga vägen... :/

Vet inte vad jag ska ta mig till längre, känns som att jag bor ihop med en kompis och vi hånglar ibland...jag saknar sex och jag vill ha sex med min älskling! Men han vill inte med mig. :(

• Svar på tråden Han är inte intresserad av sex
  • Anonym (Ledsen)

Vi har alltså endast haft sex två gånger under hela förhållandet. Så det har inte dött på vägen som det kanske gör i andra relationer.

• Tom Araya

Du får du nog inse att intresset för sex är snudd på obefintligt hos denne man och så får du ta ställning till om du vill leva med det eller ej.

Man brukar säga att man inte kan ändra på människor och det är nog sant. Man kan locka fram mer av vissa sidor och få andra sidor att dra sig tillbaka men inte så mycket mer.

• 100kgpappa
    Tom Araya skrev 2012-11-25 01:20:19 följande:
    Du får du nog inse att intresset för sex är snudd på obefintligt hos denne man och så får du ta ställning till om du vill leva med det eller ej.

Man brukar säga att man inte kan ändra på människor och det är nog sant. Man kan locka fram mer av vissa sidor och få andra sidor att dra sig tillbaka men inte så mycket mer.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym

Ja, alltså, har ni inga barn som får ta smällen av en separation så tycker jag att ni skall separera. Det här kommer att fortsätta vara ett STORT problem för dig, det är jag helt säker på. Gör ni misstaget att gå vidare med giftermål barn osv så blir smällen desto större då det till slut inte går länge.
    Nä, lämna honom och träffa någon som det funkar med!
    Hårda ord men sanna!
    Många har underskattat detta problem

Svar på tråden Han är inte intresserad av sex