Svårt med lubrikation och orgasm.
Hej,
jag har så länge jag kan minnas haft svårt att bli våt, finns vissa saker och förspel som fungerar bättre men jag kan inte vara helt säker på att det fungerar varje gång. Jag blir våt så det går att glida in men inte allt för lätt heller, men inuti är det inte tillräckligt. Jag märker stor skillnad mellan när jag är det och inte, blir lite mer oflyt såklart utan. Jag har varit hos barnmorskor som säger att jag ska använda glidmedel men jag vill inte det. Jag och min pojkvän har pratat om det och vi gillar det inte någon av oss.
Dessutom har jag svårt för att komma, jag har aldrig varit sån som onanerar själv, det har aldrig känts tillfredsställande. Däremot i duschen och med vibrator fungerar det väldigt bra, men det stimulit är ju mycket starkare och koordinativt än min hand. Jag har haft en pojkvän tidigare som alltid fick mig att få orgasm varje gång och senare en kille som genom oralsex (45 min och 30 min) fick mig att komma. Denna fördröjning har gjort att jag bara tycker det är jobbigt och fejkar i stället. Men jag känner verkligen att jag vill göra något åt det.
Dessa två saker känns som de blir värre när det uppmärksammas. Som min pojkvän brukar skoja om att det tar lång tid för mig. Jag är medveten om att det kanske tar 30 minuter i snitt, men känns som det kan lika gärna ta 60 min. Dessutom fejkar jag ju så ibland skyndar jag på "det". Angående lubrikationen är det än värre, jag får sån panik att jag inte ska vara våt nog och är torr som en öken förmodligen delvis på grund av detta. För ett tag sen hade jag vaginos och då kom det ju väldigt mycket vått, och min pojkvän kommenterade det. Det var ju kanske lite för vått i och för sig, men det var ju verkligen skillnad.
Vad kan jag göra rent konkret? Måste jag ligga hemma och öva? Men framförallt finns det något att göra för att öka lubrikation, har googlat mig vansinnig men blir inte klokare.
Tacksam för svar.