• Bellahhh

Egypten/Marsa Alam med barnen? Ja eller Nej?

Hej!

Vi planerar att resa till Egypten med barnen 6,7 och då nio år. Men vi har aldrig varit i Egypten förut.

Vi har en del vänner som varit där men de skulle inte välja att åka dit igen, men det är ju det enda som är varmt i april...

Vi skall till Coraya bay Lamaya resort. 

Vad tycker ni?

Min familj är finast
  • Svar på tråden Egypten/Marsa Alam med barnen? Ja eller Nej?
  • Gladskit

Jag har aldrig varit på precis det hotellet, däremot har vi varit i Egypten fyra ggr varav två till Marsa Alam. Det är den ort vi har kommit att tycka bäst om!
    Det är lugnt och vattnet är helt underbart för bad och snorkling. Du har inte samma utbud av shopping och sånt som i exempelvis Sharm el Sheik eller Hurghada men det är inget vi saknat. Vi åker iväg för att få sola och bada och har inte lämnat hotellområdet särskilt mycket på våra resor, utan vi bor i princip på stranden. Och då är Marsa Alam perfekt.

• Bellahhh

Haha hej igen ! Ja men det låter ju bra ändå, då tar vi den, trots alla farliga djur Jag har dock hört att det skall blåsa jättemkt och att det blir mörkt fort?

Min familj är finast
  • Gladskit
    Bellahhh skrev 2012-11-26 14:35:26 följande:
    Haha hej igen ! Ja men det låter ju bra ändå, då tar vi den, trots alla farliga djur Jag har dock hört att det skall blåsa jättemkt och att det blir mörkt fort?

Ja mörkt fort blir det! Vid 19-tiden på kvällen brukar det vara barndisco vid en scen nere vid havet (på det hotellet vi bott på) och då är det kolsvart. Redan när man går och äter kring kl 18 börjar det mörkna rejält.
    Och blåsigt kan det vara stundtals, ja. Ena året vi var där så blåste det såpass att man stängde stranden för den blev översvämmad. Och det finns dagar då det är röd flagg och man inte får snorkla. Men då får man hålla tillgodo med poolen!
Svar på tråden Egypten/Marsa Alam med barnen? Ja eller Nej?