• Längtanefterlilladig

    Pergotime första gången start dec 2012

    Hej! De andra trådarna som handlar om pergotime är så otroligt långa. För att jag ska kunna sätta mig in i allas situationer skulle det ta en hel dag att läsa igenom allt. Därför startar jag en egen tråd. Här kan vi utbyta tankar & erfarenheter med varandra. Lite kort om mig själv; Jag & min man har inga barn. Försökt få barn i 2.5 år. Varit gravid två gånger januari 2012, mars 2012. Slutade både i MF. Gjort 1 inseminering. Opererades oktober 2012 och fick bekräftat att jag har lindrig endometrios. Har haft regelbunden mens & ägglossning men november hade jag ingen ägglossning konstigt nog. Ska börja med pergotime 1 tablett/dag i 5 dagar. Börjar på femte dagen efter menedens första dag. Efter det kontrolleras jag av min läkare & sen ska jag ta en ägglossningsspruta & sedan insemination. Uppsatt på kö till IVF. Någon som är i samma sits eller ska börja sin första dos pergotime nu i december? Ha det alltihop!!

  • Svar på tråden Pergotime första gången start dec 2012
  • MissKaos

    Jag är i v 19!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

    Blev gravid 10dgr efter mitt mf. Vi var desutom sjuka meb han några ggr där. Otroligt nen sant!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • AsterA

    Jo det verkar så. Roligt att vi är flera som plussade precis innan. :) Vi hade siktet helt på IVF så det blev en riktigt överraskning. Jag plussade på morsdag. Hoppas bara att allt går vägen. :)


    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-11 21:39:02 följande:
    Nej men va roligt att höra tjejer. Det går ju riktigt bra. Det där med att vara inbokad för IVF verkar vara en bra grej att vara. Många som blir gravida precis innan

  • Solrosen 83

    Är i vecka 21+5 här så tiden har verkligen rusat iväg och halva tiden har redan gått. Magen växer och bebisen har börjat ge mig riktigt ordentliga sparkar. Vad kul att höra att det gått så bra för många av er andra också! Stort grattis till er alla som plussat! 😃

  • AsterA

    Själv gick jag in i vecka 17 idag. Har inte känt något rörelse än och någon större mage har jag inte fått. Men idag var jag på kontroll hos läkaren och då passade han på att kika med ultraljud och allt såg bra ut. Moderkakan är i framvägg så sparkar och ordentlig mage dröjer ett tag till. Jag har haft en rätt jobbig start med mycket kräkningar och inlagd på sjukhus två gånger och sedan en blödning på den men nu verkar allt bra och illamåendet försvinner långsamt.

  • MissKaos



    v25!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Längtanefterlilladig
    AsterA skrev 2013-08-20 14:32:56 följande:

    Själv gick jag in i vecka 17 idag. Har inte känt något rörelse än och någon större mage har jag inte fått. Men idag var jag på kontroll hos läkaren och då passade han på att kika med ultraljud och allt såg bra ut. Moderkakan är i framvägg så sparkar och ordentlig mage dröjer ett tag till. Jag har haft en rätt jobbig start med mycket kräkningar och inlagd på sjukhus två gånger och sedan en blödning på den men nu verkar allt bra och illamåendet försvinner långsamt.


    Grattis

    Va jobbigt med mycket kräkningar.

    Jag har kräkt & mått illa i cirka 2 veckor av min graviditet. Inte kul!
  • Längtanefterlilladig
    MissKaos skrev 2013-08-20 15:00:12 följande:



    v25!


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Grattis

    Men ser ingen bild
  • MissKaos
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-20 17:28:19 följande:
    Grattis
    Men ser ingen bild

    Konstigt.. Kanske syns den inte i mobil?

    Tack! Jag är så tacksam över vilden i magen. Sparkar somen liten visp därinne!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mirabell skrev 2013-08-20 17:25:43 följande:
    Inte gravid.. På börjat sprayning inför vår första IVF idag.

    Då hoppas vi för dig nu! Och håller tummarna massor!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • AsterA
    Mirabell skrev 2013-08-20 17:25:43 följande:
    Inte gravid.. På börjat sprayning inför vår första IVF idag.
    Håller också tummarna för dig!
  • wassan

    hej!
    vet inte om denna tråd lever men har ni magvärk under tiden ni åt era tabletter? jag har fått enkel och redan efter första tabletten har jag ont som molande värk typ. det går över efter ett par timmar.

Svar på tråden Pergotime första gången start dec 2012