Sparkad från jobbet när jag berättade att jag var gravid
Hej på er ! Tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av att vara gravid på jobbet.Jag hade en provanställning på Systembolaget. Där bär vi mycket tunga varor på lagret och ute i butiken. Det är långa dagar och man får endast äta på sin lunch rast. Som gravid är det svårt att bara få äta en gång på åtta timmar. Och vi ska undvika att lyfta tungt i början på graviditeten eller hur ?
Hur som helst, en dag när jag och chefen var på lagret och han bad mig lyfta varor sa jag till honom att jag inte längre kunde göra det för jag är gravid blev han först tyst sen fick jag till svar. Jaha det var inte så smart att skaffa barn just nu när du jobbar här va ? Vadå svarade jag, ska jag använda prevetinmedel bara för att jag jobbar här svarar jag honom då. Nej det ska du inte behöva göra, men vi förlorar arbetskraft på det här nu.
Om du bara ska sitta i kassan så förlorar vi arbetskraft ändå. Jaha säger du det svarar jag bara tillbaka.
En vecka senare blev jag kallad på möte av honom, då valde han att avsluta min provanställning.
Och vet ni vad det värsta var... att han bara är en tillfällig chef och jag hade bara haft honom som chef i högst 2 veckor.. Slutade för lite mer än en vecka sen.
Några mer som varit med om samma sak inom arbetslivet ?