Problem med bilbarnstol i taxi - era erfarenheter?
Har nu åkt taxi 3 gånger tur och retur Uppsala - Arlanda med sonen på 2,5 år då jag tänkte att det var enklare och inte så mycket dyrare att åka taxi än att ta egen bil och ställa sig på långtidsparkeringen men jag får nog tänka om i fortsättningen. Vid 3 av 6 resor har det varit problem med den förbeställda bilstolen då taxiföraren som kommit med taxin inte vetat hur man sätter fast den bakåtvänt trots att jag i alla fall vid senaste beställningen vis av tidigare problem var extremt noga med att påpeka att barnet skulle åka baklänges. Är ju inte det roligaste sättet att börja en resa med att själv behöva montera taxins bilstol och krypa omkring på golvet och försöka dra remmarna under framstolarna samtidigt som man är stressad över att bli sen till flyget. Även om jag nu börjar bli van tar det ju alltid ca 10-20 min att fixa till beroende bilmodell och stolsmodell. I Uppsala har jag testat e4taxi och Taxikurir som jag då båda har haft problem med. Har jag bara haft otur eller vad har ni andra för erfarenheter?