• Zaida87

Pergotime trippelkur, svettas o feber, normalt?!

Jag är nu inne på min 7e (!!) pergotimekur, varav 1gång va enkelkur, och 5 dubbelkur. Och nu är jag inne på min 7e kur, med 3tab.  Jag har tidigare aldrig känt av några biverkningar av pergotime, förräns NU.

Jag är nu på CD 9, sista tablettdagen i söndags. Och nu har jag känt flera nätter att jag har haft mycket varmare än vanligt, svettas o fryser omvartannat, men sen på dagen har d varit bra. Men idag har jag känt mig väldigt trött o hängig och känt mig "konstig" i kroppen. När jag kom hem fr jobbet visade d sig att jag har feber, dock inte mycket men iaf..

Vad har ni andra haft för biverkningar av pergotime?
    Jag har aldrig läst så mkt om andra biverkningar tidigare eftersom jag inte haft problemmed d förut..
    Och ni som blivit överstimulerade, med vilka symptom visar d sig?

• Svar på tråden Pergotime trippelkur, svettas o feber, normalt?!
  • längtande83a

Jag har ätit 7st kurer jag också, tre enkla, tre dubbla och en trippel och av alla kurerna svettas jag och fryser om vartannat. Precis som man kan läsa om klimakteriebesvär. Jag märkte ingen skillnad på att höja doserna utan det har varit så från första start :/

• Zaida87
    längtande83a skrev 2012-11-27 19:19:47 följande:
    Jag har ätit 7st kurer jag också, tre enkla, tre dubbla och en trippel och av alla kurerna svettas jag och fryser om vartannat. Precis som man kan läsa om klimakteriebesvär. Jag märkte ingen skillnad på att höja doserna utan det har varit så från första start :/

Tack för svar! Ok då är det ngt "som hör till" då iaf, tråkigt nog :( Men tyckte d va så konsigt att jag plötsligt känner av detta, tycker jag borde känt nån gång tidigare men. Så du har genomlidit 7 lika "svettiga" kurer, inte kul!
    Har du haft flera uppehåll mellan kurerna eller hur har d sett ut för dig?
    Vi har försökt bli gravida i 2½år utan resultat. Jag fick pergotime utskrivet för ca 1år sen, och tagit  pergokur varannan månad med längre vila i somras., Och nu är d sista kuren innan det troligtvis blir IVF nästa år :(
Svar på tråden Pergotime trippelkur, svettas o feber, normalt?!