• Bellahhh

Någon som varit på Cypern i slutet av maj? Väder/hotell osv.

Vi hade tänkt åka till Egypten i april, men det verkade lite si och så med koraller, sjöborrar, magsjukor och allt vad det nu var och jag vill att barnen skall kunna springa runt på stranden och plaska runt utan att behöva tänka så mycket, så vi avbokade den.

Så nu har vi tittat på Cypern i slutet av maj istället, är det tillräckligt varmt där då?

Har ni några erfarenheter av fritidsresors Bluevillage hotell där? Vi tittar mest på fig tree bay, castillo och nausicaa, någon som bott där? Vilket är bäst?

Barnen kommer vara 6,8,9 år där.

Tack på förhand.

Isabelle             

Min familj är finast
  • Svar på tråden Någon som varit på Cypern i slutet av maj? Väder/hotell osv.
  • Vickan I

Vi har bott på Callisto. Första året i slutet av april. Toppenväder. Andra gången i slutet av maj och halvbra väder. Lite kallare, regn en dag och mer mulet. Callisto var 2011 ganska trött. Våra vänner fick byta rum pga mögel. Vet ej om de renoverat detta.

• malmen

Vi har varit där månadsskiftet april-maj två år i rad. Det var ca 25-28 grader, vattnet var ca 20-21 grader och superfint i naturen med alla blommor och allt grönt som inte hunnit vissna.

Kanon för barn den tiden!!

• Bellahhh

Både bra och dåligt då, men malmen det låter ju perfekt... Men då kanske man måste ha tur?

Min familj är finast
  • Falumamman

Vädret är väl helt ok, man slipper den stekheta solen iaf, bra för barnen.
    Själv har jag varit i både ayia napa och fig tree bay. I FTB så finns det ett hotell som hetter marriot det ligger 100 meter från havet. Jättefint. I Ayia Napa så rekomenderar jag sunwing resort hotell sandy bay :)

• virre85

Varit i Ayia Napa två gånger men aldrig i maj, en gång i oktober och det var svin varmt.
    Andra gången i mars och det var varmt på dagen men kallt på kvällen, inget var typ öppet för det var inte säsong ännu så de hyrde inte ens ut solstolar =)
    Kan tänka mig att slutet på maj är bra..
    Ayia napa är toppen! 

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tuffen

Althea Beach, Fig Tree Bay. Superfint hotell! Fritidsresor som arrangör. Vi var där alldeles i början av juni förra året och det var lite i varmaste laget för oss (barn som då var 5 och 8). Vi smorde oss ordentligt, ändå lyckades vi bränna oss lite, dessvärre. Men som sagt, ett riktigt kalashotell som barnen gärna åker tillbaka till. 

• malmen

Vi bodde på Nausicaa Beach, Fig tree bay, ligger precis vid havet. Perfekt för barn!

• mia maria

Jag ahr inte varit på just Cypern i slutet av maj, men däremot i Turkiet o där var det varmt o skönt; som en riktigt het svensk sommar!
    Att bad ai havet var inga problem!

Så du behöver nog inte oroa dig, Cypern lär vara varmt o gott i maj  

• heisjoc

Cypern är lämplig för familjer med barn. Det bästa är floden lata.
    Diabilder ont ryggen och alla smycken och ringar måste avlägsnas innan glidning.
    Vattenparken är lämplig för små barn, det finns bara ett fåtal större bilder.
    Maten är ok men vardagliga likhet är tråkigt. Alla inc. drycker, öl och glass suger.
    Cypern är ett paradis för tjuvar och tjuvar grupper, Panthea ffff och Callisto är deras favorit.
    Medan vi var där för tre lägenhet var uppdelad och alla kontanter och smycken mm
    stals. Dörrlås är patetiskt, och det är därför tjuvar har invaderat rum på nätterna.
    Samma upprepas i Callisto hotell. Tjuvarna var ungefär 12 år gamla pojkar, styrs av en vuxen skandinaviska ser man.
    Lokala butiker försöker stjäla vanligtvis 50 och 100-eurosedlar med butiker kommersiella besättningar med olika trick.
    Hotellet har inte en riktig kundskyddet eller natt bevakning så att du är i din egen risk där.
    Klimatet är varmt, men inte mycket saker är inte särskilt vänliga och platsen är mycket osäkra.
    Allt tillsammans tror jag du har det bättre att tänka två gånger för att gå till dessa Hotells eller Cypern.
    Familjen från Finland, höst 2012

Svar på tråden Någon som varit på Cypern i slutet av maj? Väder/hotell osv.