• Karin13

    Vi gravida från RMC Malmö

    Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

    Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

  • Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Mirabell

    Jag börjar känna mig väldigt gravid! Ont i ryggen och fogar vad jag än gör, vaknar inte utsövd utan vaknar med ont i kroppen. Är i vecka 34 så det är inte så långt kvar, det är nu man ska stå ut. Min BM sa att det var för att man skulle börja längta efter förlossningen, det kanske ligger något i det Glad.

    Hur går det för er andra? Mår ni bra? Illamående?

  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-04-27 10:12:28 följande:
    Jag börjar känna mig väldigt gravid! Ont i ryggen och fogar vad jag än gör, vaknar inte utsövd utan vaknar med ont i kroppen. Är i vecka 34 så det är inte så långt kvar, det är nu man ska stå ut. Min BM sa att det var för att man skulle börja längta efter förlossningen, det kanske ligger något i det .

    Hur går det för er andra? Mår ni bra? Illamående?

    Jag fick foglossning i v.10 idag har jag riktigt ont. Går liksom upp och ner med foglossningen, beroende på vad man har hittat på. Annars mår jag bra . Illamåendet försvann i v.9-10 typ. Men mår lite illa på kvällarna, men det går inte att jämföra med de första veckorna hehe.
  • Mirabell

    skönt att illamåendet har försvunnit men jobbigt att du redan fått ont i fogarna. Vad säger BM? Du kanske ska gå till en sjukgymnast och få tips, bälte eller vad hon nu kan erbjuda?

  • Danisen
    Mirabell skrev 2014-04-27 11:04:33 följande:
    skönt att illamåendet har försvunnit men jobbigt att du redan fått ont i fogarna. Vad säger BM? Du kanske ska gå till en sjukgymnast och få tips, bälte eller vad hon nu kan erbjuda?

    Jadå jag går hos sjukgymnast 3ggr i veckan i andra ärende så jag har tagit hjälp av henne. Har även bälte, hjälper lite. Har lånat hem en tens apparat med som jag ska prova. Efter v.12 ska det gå bra att använda men jag blev lite rädd ändå. Haha...
  • Retrogirl01

    Hej alla! Jag tänkte hoppa in i denna tråden. Jag är gravid i vecka fem, plussade för en vecka sedan. Så det är väldigt nytt, och man är väldigt nervös för hur det ska gå. Men så så skönt att äntligen vara gravid! Jag och min man har gått på RMC men graviditeten blev till från en klinik i Köpenhamn. Tänkte höra med er, har ni några gravid träffar när ni ses?

  • Malphie

    Välkommen Retrogirl och grattis till graviditeten :)

    Denna tråd startades hösten 2012 så en del av oss har haft våra små hos oss i ett år eller något kortare. Min dotter är 10 månader nu :)

    Vi som var aktiva då träffades ett par ggr och har fortsatt att hålla kontakten.
    Vet inte hur det är med de tjejer som startat upp tråden igen.
    Hoppas någon av dem svarar dig :)

  • cornelia95
    Retrogirl01 skrev 2014-05-09 17:26:27 följande:
    Hej alla! Jag tänkte hoppa in i denna tråden. Jag är gravid i vecka fem, plussade för en vecka sedan. Så det är väldigt nytt, och man är väldigt nervös för hur det ska gå. Men så så skönt att äntligen vara gravid! Jag och min man har gått på RMC men graviditeten blev till från en klinik i Köpenhamn. Tänkte höra med er, har ni några gravid träffar när ni ses?

    Hej:) grattis! jag plussade på morsdag, är så himla nervös efter allt vi varit med om. Så nu försöker jag ta endast i taget. Jag har varit med i denna tråden då jag blev gravid vid första IVF försöket okt1-12 men vår pojke dog i v 24, har fått tre missfall före det och ett nu efter så man mår inte så bra nu. Jag är gärna med på träff lite längre fram:) hur mår du nu? Hur många föröka har ni gjort?
  • Mirabell
    cornelia95 skrev 2014-06-03 19:31:30 följande:

    Hej:) grattis! jag plussade på morsdag, är så himla nervös efter allt vi varit med om. Så nu försöker jag ta endast i taget. Jag har varit med i denna tråden då jag blev gravid vid första IVF försöket okt1-12 men vår pojke dog i v 24, har fått tre missfall före det och ett nu efter så man mår inte så bra nu. Jag är gärna med på träff lite längre fram:) hur mår du nu? Hur många föröka har ni gjort?
    Hej vad roligt att se dig i den hr tråden! Grattis! 
  • Velveteen

    Hej, är det någon i tråden som gjort syskonförsök på RMC? Jag fundera på om man kan eller bör välja dem igen eller om man ska ta en privat klinik?

  • Danisen
    Velveteen skrev 2014-12-12 00:10:31 följande:

    Hej, är det någon i tråden som gjort syskonförsök på RMC? Jag fundera på om man kan eller bör välja dem igen eller om man ska ta en privat klinik?


    Hej!

    Har du ägg i frysen?
  • Velveteen
    Danisen skrev 2014-12-12 10:20:49 följande:

    Hej!

    Har du ägg i frysen?


    Nej tyvärr inga ägg i frysen. Och såg nu att man inte får vara fyllda 39 när man påbörjar försök och imte heller ha gemensamma barn, så gör RMC överhuvudtaget syskonförsök? Hur som helst är jag för gammal...
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö