• Pyret 85

Bra och inte för dyr restaurang i göteborg

Hej!
    Det är så att jag och sambon åker till göteborg imorgon och stannar till söndag. Nu skulle jag vilja ha lite tips på bra och inte allt för dyra restauranger. Gärna med någon bra köttbit eller planka.

Helst nära stationen då vi kommer bo på First Hotel G.

Hoppas på svar!

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Svar på tråden Bra och inte för dyr restaurang i göteborg
  • soetnoet

Vad är för dyrt? På avenyn finns massor av restauranger. Joe farrels (eller nåt sånt) har riktigt god mat, men man kan lätt slänga ut 2/300 per person. Ett vin och restaurang (heter ETT) är mysigt, men också ganska dyrt. Bryggeriet är rätt tråkigt, men god mat. Om ni är sugna på mongoliskt istället så är Bamboo min favoritrestaurang. De steker maten framför er, allt är helt färskt (om ni äter buffén), kostar 189 kronor per person. Rekommenderas! Åh, och om ni äter från buffén har de en vääääldigt god salladsbar också! Så värt pengarna! Vi går dit varje födelsedag/speciell dag!

Ha en trevlig resa! Glöm inte att kolla in julskyltningen i NKs fönster (tror att de har satt upp den nu), det är rätt mysigt. Blir det jul på Liseberg? De har nåt nytt i år, ett jullandskap! Verkar helmysigt! Har alltid tyckt att Göteborg är finast på vintrarna.

• Pyret 85

Tja huvudrätten ska helst kosta mellan 150 och 200 kr.
    Jo det blir jul på liseberg.
    Hittar ju inte alls i göteborg så detta blir spännande  

• Duckan

Små-ställena längs Södra vägen är trevliga och inte så kostsamma.

• soetnoet

Duckan - absolut! Och långgatorna har också massor av restauranger. Har bott i Gbg i hela mitt liv, men jag hittar nya restauranger heeeela tiden. Jobbigt när man älskar mat, men inte har råd att äta ute varje dag ;)

• Duckan

soetnoet, som Stockholmare blir man alldeles salig över att ställena ligger på rad i Götet!! Älskar´t!

• soetnoet

Haha, har aldrig tänkt på det! När jag var i Stockholm bodde vi på st Eriksplan. Jag och pappa gick runt i två timmar för att ens hitta en restaurang som verkade okej! Det fanns en precis där vi bodde, men där hade vi ätit dagen innan, så vi gav oss ut på en "liten promenad". Vart ligger matställena i Stockholm liksom? Jag är helt vilsen där uppe :D

• Duckan

Just på S:t Eriksplan har du Rörstrandsgatan som är full av restauranger, men annars är det rätt spridda skurar. Söder har lite tätare mellan haken, men ingenstans är det som i Götet.

• Pyret 85

Tack för era tips! Verkar ju inte vara så svårt att hitta en restaurang. Vi får väl se vad vi hittar helt enkelt.

• EmmaV

På hörnet som ligger på Magasinsgatan! Jättegott, går att välja hela och halva rätter, mysig miljö och gångavstånd från Centralen :)

• Superolga

Danilo, restaurang som ligger i samma hus som bion bergakungen, ligger på skånegatan inte långt från liseberg.

Svar på tråden Bra och inte för dyr restaurang i göteborg