Anonym (Orolig) skrev 2012-11-29 14:12:22 följande:
Hej jag undrar om det är någon där ute som gör missfallutredning? Jag håller på med en missfallutredning fö att jag har två missfall i bagaget samt ett barn som dog i slutet av graviditeten. Fick svar av min läkare under veckan att sköljkörtelhormonet var normalt med däremot hade jag höga TPO Sköljkörtelantikropparna.. Fattat inget vad detta innebär för mig.. Är det någon där ute som har varit samma sits som jag.. Jag ska äta nu pergotime vid nästa mens samt trombyl och flocasin tror jag det hete.. Har gett upp hoppet om en liten bebis.. Behöver verkligen höra solskenhistorier ?? Hoppas ni förstår vad jag ar skrivit blir lite konstigt när man skriver från Mob
Ska göra min historia kort.
Efter min graviditet 2008 och min mors död 2009 gick jag och kände mig hängig och trött. Tänkte nog att det var en liten depression men jag hade så konstiga symtom som jag sedan kopplade ihop med Sköldkörteln.
2010 fick jag börja med levaxin och dom upptäckte även antikroppar. Blev bättre och bättre efter ca ett halvår med medicinen. Vi har även under två års tid försökt att få syskon till killen våran men efter flera missfall, gråt och förtvivlan fick vi göra missfallsutredning. Min läkare trodde att antikropparna kunde orsaka missfallen ( antikropparna vände sin nedbrytning från sköldkörteln till fostret. Jag fick utskrivet progesteron vaggitorier som skulle hjälpa mig att behålla graviditeten och som togs dom första 12 v och sedan Trombyl fram till två veckor innan BF.
Idag är jag i v33 och längtar efter mitt pyre som kommer i Jan.
Har du problem med ägglossningen eftersom du ska äta pergotime?
Trombyl ska du börja äta när du plussar enligt min läkare inte innan. Men det kan vara olika på läkare.
Lycka till
Mvh Jenny