Har absolut inte haft det lika illa som er i tråden, men min lilla tös hade också matvägringsepisod när hon var liten. Mellan 1,5-2,5 månad åt hon visserligen, men man visste aldrig om det var amning eller flaska hon ville ha. Det kunde ändras från en timme till en annan, så man fick vara beredd hela tiden med båda.
Mellan 2,5-4 månaders ålder åt hon BARA när hon sov. Hon totalvägrade all form av matintag i vaket tillstånd. Var varm sommar då och även om hon sov dagtid, så sov Hon bra mycket mindre än sina jämnåriga (pga hunger?) vilket gjorde att jag inte alltid fick i henne tillräckligt för att täcka vätskebehovet och hon hann att bli uttorkad och kissade inte på en hel dag.
Provade olika flasksorter, ersättningssorter, min egen mjölk i flaska, socker på nappen etc utan effekt.
Pga att hon småkräktes minst en gång var 5e minut, så misstänkte jag själv till slut reflux och såg till att hon bara låg ned på rygg när hon sov nattetid och att hon även då hade 2 klossar under benen till spjälsängen så hon sov med förhöjd huvudände. De Refluxåtgärdena var helt magiska! På bara 3-4 dagar började Hon äta ibland i vaket tillstånd och 2 veckor senare var matproblemen ett minne blott (Nåja, så länge man lät henne ta flaskan i alla möjliga konstiga positioner 😅 ).