Tack för svaren!
Ni har så klart rätt att jag bör prata med gyn, så jag ringde 1177 för att fråga (här blir man alltid kopplad till dem först). Där svarade en barsk sjuksköterska att jag ansträngt mig för mycket och ska ligga i sängen och ta det lugnt. Jag är inte helt övertygad om hennes analys och känner nog egentligen att någon borde titta på det igen, för att blöda igenom en binda och lämna stora fläckar i sängen på några minuter över två veckor efter förlossningen känns inte helt normalt. Det var det där tempot på blodet att jag först trodde att jag kissade på mig.
Det är bara det att jag har tagit upp att jag inte tycker att mina blödningar är normala säkert 10 gånger med barnmorskorna på sjukhuset och dessutom behövt åka in akut flera gånger och blivit inlagd för mjölkstockning (vilket jag inte ens visste att man kunde bli inlagd på sjukhus för....) och då undersökte de mig för livmoderinfektion. Totalt sett har vi haft 4 dagar utan att vara på sjukhuset sedan hon föddes, så jag är så innerligt trött både på att vara på sjukhus och på att tjata om blödningen. Eftersom den kommer som plötsliga störtblödningar har det dessutom sett ut som en normal blödningsmängd varje gång de undersökt, även om det var en vecka sen sist.
Idag har jag tack och lov inte haft några fler störtblödningar, men kommer fler ska jag nog åka in akut i alla fall. Annars tror jag att jag ber min vanliga gyn om en akuttid på måndag, för att dels få träffa någon som känner mig och vet att jag brukar mena vad jag säger och dels slippa akuten en gång till...