• Hillevillan

Grupp för singelföräldrar i Sthlm?

Hej! Jag är ny medlem här och jag har ett speciellt intresse för detta forum. Efter att ha läst inläggen här har jag fått känslan av att många vill ha kontakt med andra i liknande situation och vill träffas, men att det är svårt att få till en tid när alla kan, eller bara komma till skott och träffa helt nya människor. Jag undrar därför om det kan vara en idé att starta en grupp, där man dels kan snacka och lära känna varandra, dels bjuda in till träffar, eller hitta likasinnade vänner? Det kanske redan finns en sådan grupp (någon som vet?)? I så fall är jag gärna med!!! Min situation i korta drag: Är 42 år och singel sedan snart 2 år. Under det första året var det riktigt skönt att bara rå sig själv (och barnet), men sedan en tid tillbaka känner jag mig ensam och det vore kul med sällskap eller kanske rent utav lite festligheter emellanåt. Gärna då med barn, även om man visst kan ses utan också. Själv har jag ett barn, en fin kille som är 7,5 år. Vi bor i Västerort i Sthlm. Jag upplever att jag har tappat kontakten med gemensamma vänner och även ingifta släktingar efter separationen. Iaf känns det inte lika enkelt att bjuda hem folk. Inte heller att bjuda hem folk som är par eller lever i kärnfamilj. Hör gärna av er om ni är intresserade av en grupp och om ni vill hitta nya vänner!

• Svar på tråden Grupp för singelföräldrar i Sthlm?
  • Maymom
    syren2783 skrev 2023-11-11 22:10:36 följande:

Hej är denna fortfarande aktuell?

Förmodligen inte då ts barn nog flyttat hemifrån nu...😊
Svar på tråden Grupp för singelföräldrar i Sthlm?