• stockholmmamma

Pappa försvinner med läkare utan gränser

Jag har en baby på 7 mån och gemensam vårdnad med hans pappa. Barnet behöver sprutor varje dag och flera operationer inplanerade. Nu tänker pappan, som är läkare, avsäga sig vårdnaden för att jobba med "läkare utan gränser" i ett år. Han vägrar också träffa oss innan han åker.
    Vad tror ni att "läkare utan gränser" tycker om det här? Vad tycker ni som stödjer organisationen?

• Svar på tråden Pappa försvinner med läkare utan gränser
  • Fiona M

jag tror inte organisationen bryr sig, men det låter som ett märkligt beteende i mina öron.
    hur förklarar han det? mår han dåligt?

• Vickan I

Fast att han är en skitpappa har ju inget med organisationen att göra.

• Lattjo

Jag stödjer dom och jag tycker att pappan beter sig illa men det har ju inget med organisationen i sig att göra.

• Regnig måndag

Jag anser att det ena inte har med det andra att göra.

En läkare är hyfsat intelligent och förväntas fatta beslut åtminstone  en anings vettiga beslut.
    Om han tänker sig att avsäga sig vårdnaden tror jag att det finns mycket mer bakom än utlandsjobb. Alltså är det svårt att uttala sig utan att ha mer bakgrundsfakta.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • tundra

Det låter som en rejäl livskris och såklart svinigt gjort av pappan.

Men det har ju inget med läkare utan gränser att göra - mer än att det är där den fega uslingen gömmer sig. De kan inget göra åt det faktum att pappan till ditt barn vill jobba åt dem.

Är det han som gett sprutorna och du är orolig över att möta allt det medicinska utan honom?
    Förstår att du är arg och besviken.
    Koncentrera dig på det som är viktigast - din bebis och att själv må bra. Lättare sagt än gjort jag vet. Men börja i den änden och släpp ilskan ett tag.

• Zizzy Zimsson
    stockholmmamma skrev 2012-12-01 14:02:36 följande:
    Jag har en baby på 7 mån och gemensam vårdnad med hans pappa. Barnet behöver sprutor varje dag och flera operationer inplanerade. Nu tänker pappan, som är läkare, avsäga sig vårdnaden för att jobba med "läkare utan gränser" i ett år. Han vägrar också träffa oss innan han åker.
    Vad tror ni att "läkare utan gränser" tycker om det här? Vad tycker ni som stödjer organisationen?
    Läkare utan gränser = otroligt bra organisation
    Pappa som avsäger sig vårdnaden = inte så bra. Alls. 
  • La Lola

Lever ni ihop alltså?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Pappa försvinner med läkare utan gränser