• Anonym

Älskar min man men ingen sexlust!

Jag älskar min man över allt annat. Vi har ett barn tillsammans (3 år) och en till på väg. Han är en fantastisk pappa och make på alla sätt och vis. Jag kan inte tänka mig att leva mitt liv med någon annan än just honom. Det enda som är problemet är att jag inte har någon som helst sexlust.

Vi har sex en gång i veckan ungefär, ofta han som tar initiativet och jag spelar med för att inte göra honom ledsen. Smörjer ofta in mig med lite glidmedel innan vi går tills sängs om det skulle bli sex, för jag blir aldrig riktigt upphetsad. Detta har pågått i ett år kanske och han anar inget tror jag. Kan liksom inte berätta det för honom, vill inte göra honom sårad eller besviken. Vad tror ni är felet? Jag läser gärna sexnoveller exempelvis, blir upphetsad och onanerar men har ingen lust att ha sex med min man. Snälla hjälp mig med råd! Tack! 

• Svar på tråden Älskar min man men ingen sexlust!
  • Anonym (jo)

Låter normalt. Alltså sexlivet kan inte vara på topp jämt. Just nu har ni en period när det är lite sämre på det planet, men vad gör det? Ni älskar ju varanndra, eller hur? Vilket är huvudsaken. sen har ni ett barn som kräver mycket arbete och uppmärksamhet vilket gör att sexet kommet åt sidan plus att ni har en till på väg.
    Och 1 gång i veckan som småbarns föräldrar är verkligen inte dåligt, jag kan knappt hålla med dig om att det är lite.  Så ryck upp dig nu och inse att du har en bra man och fina ungar!

• Anonym

Oj 1 gång i veckan med ett litet barn och du är gravid? Det är ju mycket!! Jag och min sambo har inga barn och jag är inte gravid, vi har sex max 3 gånger i månaden. Varför pratar du inte med din man? Såhär kan ni ju inte hålla på?

• Anonym

En gång i veckan!! Grattis!! Jag å min man kommer till kanske 2 ggr / halvår!! Å nu ljuger jag nog lite med för att inte verka helt sexlös! Sexlust är tydligen väldigt komplicerat! Råd tar jag gärna med!

• Anonym

TS: Om han inte tog initiativ till sex skulle du göra det då? Eller skulle du känna dig lättad?

• Flisan79

Oj va lite sex folk har.

TS: jag tycker det är bra att du ändå fortsätter ha sex. Jag antar att det känns ok när ni väl är igång? Så är det ofta för mig. Jag går inte runt och är kåt men när man väl kommer igång så undrar man lite varför man inte hade lust innan. Med denna vetskap har jag precis som du sex även om lusten inte är så stor. Jag vill dock ha mer lust så måste snart ta tag i saken. Misstänker att min hormonspiral samt lite amning är lite av boven i dramat för mig.

Nu är ju du gravid så det finns väl inte så mycket att göra just nu men senare kanske du ska fundera på "lusthöjande" preparat? Vissa får ju ökad lust av tex rosenrot. Om det är just mannen i sig du inte tänder på så kanske du ska fundera på varför. Vad är det du fantiserar om? Självklart kan fantasier vara långt från verkligheten men kanske de ger en hint till vad du saknar hos maken?

För övrigt har vi tre små barn på 5, 3 och 1 år och har sex 1-3 gg/v mest beroende på om barnen kommer i säng innan man själv somnar.

Svar på tråden Älskar min man men ingen sexlust!