• Flizan30

Sälen mitten på februari eller mars? väder

Vi skall åka till Sälen i mitten av februari eller mars. Vilket brukar ha bäst väder? Vi var där första veckan av mars förra året och då var det bra de första tre dgrarna men blöt snö och för varmt sista dagarna, Tror ni feb är bättre elller brukar det vara mycket kallare?

• Svar på tråden Sälen mitten på februari eller mars? väder
  • mia maria

Det är nog väldigt olika!
    Klart chansen för kyla är större i februari, men början av mars är ju oftast rätt kylig den också.

Svårt att säga, som alltid vad gäller väder..!  

• godisrottan

Vädret förra året var väldigt märkligt i fjällen och inget man kan tänka tillbaka och planera för. Jag var i Åre vecka 11 (vilket brukar vara en av de bättre veckorna under hela säsongen, sol och snösäkert), men det regnade HELA veckan. Vilket jag som varit i Åre i ca 10 år, i snitt 15-30 dagar per år aldrig har varit med om. 

Mitten av februari kan det vara ganska kallt. Vecka 5 brukar vara en av de kallaste, i alla fall i Åre. Tänk på att det är sportlov veckorna 8-9-10 vilket betyder att det är ganska mycket folk i fjällen då. Kan man välja andra veckor så är det nog att föredra.

Men jag skulle säga att vädret är ungefär likadant i mitten av februari och början/mitten av mars.  

• ADWISER
    Flizan30 skrev 2012-12-02 09:55:43 följande:
    Vi skall åka till Sälen i mitten av februari eller mars. Vilket brukar ha bäst väder? Vi var där första veckan av mars förra året och då var det bra de första tre dgrarna men blöt snö och för varmt sista dagarna, Tror ni feb är bättre elller brukar det vara mycket kallare?
    Nu kan du se vad det är för väder i sälen på väderkarta.se

Svar på tråden Sälen mitten på februari eller mars? väder