• Scratchy

Kan jag ha ihjäl min flickvän?

Jag har en sötnos i Sydamerika. På grund av avståndet så träffas vi liksom inte så ofta, men får det att funka i alla fall.

Igår tog jag mina absolut sista slantar från banken och beställde biljetter för att åka ner nästa vecka och hälsa på, och stanna över jul. Jag vet att jag är det hon önskar sig mest av allt till jul.

Men jag har inte sagt någonting till henne. Jag har lite olika planer för att kunna överraska henne. Typ se till att hon bestämmer träff med någon annan och så dyker jag upp. Jag har liksom fantiserat en del om ögonblicket när jag smyger mig på henne bakifrån. Men i natt hade jag en mardröm där hon blir så chockad att hjärtat stannar på stackaren.

Så till frågan. Finns det risk att jag har ihjäl henne om överraskningen blir för stor? Hon är extremt känslomässig och reagerar starkt på vad som än händer. Man har ju hört om folk som skräms ihjäl, men funkar det så i verkligheten?

Jag är säker på att hon kommer att blöda näsblod, så jag kommer att ha med mig näsdukar och ha på mig en röd tröja för säkerhets skull. 

• Svar på tråden Kan jag ha ihjäl min flickvän?
  • Hannah76

Oj...! Du är säker på att hon kommer att uppskatta det? För annars är det ju väldigt creepy..?

• Scratchy
    Hannah76 skrev 2012-12-02 13:28:20 följande:
    Oj...! Du är säker på att hon kommer att uppskatta det? För annars är det ju väldigt creepy..?
    Inte det minsta säker.
  • Simon 681

Har hon haft hjärtproblem?

Annars kanske hon på sin höjd skiter på sig och säger upp bekantskapen. 

• Scratchy
    Simon 681 skrev 2012-12-02 13:31:59 följande:
    Har hon haft hjärtproblem?

Annars kanske hon på sin höjd skiter på sig och säger upp bekantskapen. 
    Haha... nej hon har inte hjärtproblem.
  • Hannah76
    Scratchy skrev 2012-12-02 13:28:52 följande:
    Inte det minsta säker.

Ok.. Jag skulle tycka du var riktigt creepy om du bara dök upp och skulle fira jul..
  • Velouria

Men, har du tråden i psykologiforumet?! 

Hmm, okej. Då måste vi ju se allting ur ett psykologiskt perspektiv. Nu är ju jag ingen psykolog så jag är inte rätt person att kunna avgöra om du kommer att ha ihjäl din flickvän eller inte.  

Jag tog nummer 3000
  • Enter Sandman

Alltså jag tänker att om detta är det hon helst av allt vill ha i jul, att du kommer till henne.
    Som du skrev.  
    Då kan det ju inte bli annat än bra, jag tycker du ska åka, möjligen kan du ju hinta lite till henne innan. 

Trevlig jul och bon voyage. Skrattande 

• Mitarashi

Jag har min familj 100 mil ifrån där jag bor nu och hade nyligen träffat min nuvarande sambo.
    Jag var och hälsade på familjen på min födelsedag och visste att pojkvännen skulle jobba. När jag pratade med honom i telefonen så sa han att han kanske skulle kolla på flygbiljetter för att kunna komma och hälsa på men senare så sa han att det inte gick.
    Jag tjatade ett tag och efter en stund så sa han "titta ut på uppfarten" och där stod han :D Det visade sig att han satt sig i bilen direkt efter jobbet och kört de 100 milen. Jag blev överlycklig, bästa födelsedagspresenten någonsin :D

Kanske blir din tjej lika glad?

• Tow2Mater
    Scratchy skrev 2012-12-02 13:21:48 följande:

Men jag har inte sagt någonting till henne. Jag har lite olika planer för att kunna överraska henne. Typ se till att hon bestämmer träff med någon annan och så dyker jag upp.
    Var forsiktig så hon inte blir besviken! :)
    Du berovar henne ju också mojligheten att forbereda innan sånt hon skulle vilja ha i sin perfekta jul, om du inte talar om att du kommer. Att bara ovantat dyka upp som gubben i lådan kan ha stora nackdelar. Själv skulle jag inte bli glad over det. Men alla är ju olika.
  • mycketsaft

Så länge du inte står typ bakom dörren i sovrummet när hon kommer hem och du hoppar fram och skriker SUPRISE så borde hon inte dö i alla fall. Undvik att hoppa fram över huvud taget.. Men som du skrev att hon kanske träffar någon och så säger den personen att ni ska träffa en till kompis och så är det du, det kanske skulle funka..

• Orchidea

Det beror väl helt på hur mycket hon gillar överraskningar. Alla uppskattar inte sådana, även om hon säkert blir glad av att få träffa dig.

• Voluptuous Shalimar

Jag skulle berätta innan, så att hon får glädja sig och längta.

Jag har en tragisk historia ang. överraskningar. Min mamma ville överraska sin egen mor med en sprillans ny färg-TV (detta var när färgTVn var relativt ny). Hon sa då åt sin mamma att inte köpa någon ny TV, eftersom hon själv skulle köpa ny och då kunde mormor få hennes gamla. Men. Mormor dog innan julafton och fick aldrig veta att mamma sparat för att kunna ge henne en ny fin färgTV.

Åh, det där är så tragiskt och mamma har nämnt det massor av gånger, att hennes mamma fick dö i tron att hon skulle få en gammal TV när mamma i själva verket köpt den dyra nya TV till henne. Gråter

• astegmatism
    Scratchy skrev 2012-12-02 13:21:48 följande:
    Jag har en sötnos i Sydamerika. På grund av avståndet så träffas vi liksom inte så ofta, men får det att funka i alla fall.

Igår tog jag mina absolut sista slantar från banken och beställde biljetter för att åka ner nästa vecka och hälsa på, och stanna över jul. Jag vet att jag är det hon önskar sig mest av allt till jul.

Men jag har inte sagt någonting till henne. Jag har lite olika planer för att kunna överraska henne. Typ se till att hon bestämmer träff med någon annan och så dyker jag upp. Jag har liksom fantiserat en del om ögonblicket när jag smyger mig på henne bakifrån. Men i natt hade jag en mardröm där hon blir så chockad att hjärtat stannar på stackaren.

Så till frågan. Finns det risk att jag har ihjäl henne om överraskningen blir för stor? Hon är extremt känslomässig och reagerar starkt på vad som än händer. Man har ju hört om folk som skräms ihjäl, men funkar det så i verkligheten?

Jag är säker på att hon kommer att blöda näsblod, så jag kommer att ha med mig näsdukar och ha på mig en röd tröja för säkerhets skull. 
    Det kan göra det, om man blir så förskräckt, så att hjärtat stannar
Svar på tråden Kan jag ha ihjäl min flickvän?