• mor 3barn

Har du blivit lurad av telenor?

Har du blivit lurad av Telenor?
    Skulle vilja veta vad som hänt. 

Om ni vill får ni gärna dela med andr och byta tankar.
    http://www.facebook.com/groups/441163125944482/441186515942143/?ref=notif&notif_t=group_activity#!/groups/441163125944482/

Hoppas Familjeliv tycker det är ok att jag delar med mig av denna underbara grupp som är till för att hjälpa de som blivit lurade.

• Svar på tråden Har du blivit lurad av telenor?
  • kajzawargh

Lurad på vilket sätt?

• niky40

Ja vad har hänt? Har ni blivit lurade eller inte läst villkoren ordentligt?

• niky40

Jag vill inte gå med i någon grupp. Var bara nyfiken. Varit kund hos Telenor sen det var Europolitan och är jättenöjd därför undrade jag vad som hänt. Men så nyfiken är jag inte. .

• MSL

Jag har blivit "lurad" av dem, eller vad man nu ska säga om det...

En försäljare ringde både mig och min sambo samma dag med ett sk erbjudande som vi båda var för sig tackade nej till. Någon vecka senare kom ett brev från vår teleoperatör där de tackade för samarbetet och sa att vi var välkomna tillbaka.

De hade alltså mot vår vilja tecknat ett abonnemang hos dem och samtidigt på eget bevåg sagt upp det abonnemang vi redan hade hos en annan operatör!! 

Vi fick ringa upp vår operatör och förklara läget så att vi fick fortsätta vårt abonnemang hos dem och bestrida räkningen på det oönskade abonnemanget som kom så småningom.

Min sambo är duktig när det gäller konsumenträtt och ännu duktigare på att prata för sig så den enda konsekvensen av bedrägeriförsöket var att vi fick gratis telefon under de veckor de olovligen stängt av vårt abonnemang.

• Isabelle08

När en säljare ringer och erbjuder något så görs det alltid en inspelning på avtalet. Du kan kräva att ansvarig på Telenor lyssnar på detta avtal samt att det skickar ljudfilen till dig. Dessvärre är servicen på Telenor skitdålig på ren svenska (bara ungdomar som arbetar där till 99%) men ligg på. Ge inte upp. Ta alltid namnet på den du talar med och kräv att få reda på vad ansvarig heter. Lycka till!!

Svar på tråden Har du blivit lurad av telenor?