• SmBacke

hur mycket skrik är okej?

lägger in denna här oxå...:)

har en 7 månaders tjej som inte alls kommer till ro på kvällen och natten.

hon somnar i hennes säng medans hon äter sin välling men sen tar det max 30 min så vaknar hon igen och är jätte lessen, tar vi upp henne så somnar hon på mig eller hennes pappa, och hon sover lugnt, ända tills vi lägger ner henne i sängen igen då vaknar hon. 
    har tre andra barn och alla har gjort samma sak från det dom föddes, somnat medans dom äter sen har det bara varit att lägga ner dom, och med dom andra så har det inte varit några problem, heller inte att få dom att somna själv utan mat, men med henne är det annorlunda. hon sover bara om hon får sova på nån. 
    så hur mkt skrik är okej?, eller hur länge rättare sagt. jag tycker inte om att dom ska behöva skrika sig till söms men sen samtidigt så vill jag kunna sova själv och få lite tid på kvällen. hon kanske bara är inne i en fas? 
  • Svar på tråden hur mycket skrik är okej?
  • Laudamus

Vad är det för sorts skrik? Gillar inte att höra min son skrika men ibland är det "tröttskrik" och då får han låta lite tills han somnar...

• SmBacke

hon blir totalt hysterisk.

med dom andra barnen så var det lite små gnäll och lugnare som gick över efter kanske 10 min, men denna gången är det annorlunda, 

• tutubi

Ja, jag tror det är en fas. Googla separationsfasen så får du mer info. 

Min dotter har varit så tills nu vid 1 års ungefär. Hon har fått sova i famnen på kvällarna eller så har vi lagt oss samtidigt. Nu kan hon sövas/ammas i famnen och sedan läggas ner och så sover hon 30 min-1 h själv men sedan vaknar hon och sova med mig. 

Alla barn är olika. Vissa vill helt enkelt inte sova själv medan det går bra för andra. Hur som helst så tror jag att det blir lättare när separationsfasen är över. Tills dess är det nog bara att gilla läget och göra det bästa utav det.
    Annars finns det ju en uppsjö metoder att använda sig utan, vissa barnvänliga medan andra är väldigt barn o-vänliga. Tassmetoden och boken Somna utan gråt i alla fall några som jag tror på.

Lycka till och hoppas ni hittar något som funkar för er Glad  

• SmBacke

Ja det är nog bara att vänta ut det. Jo de finns ju massa metoder man kan testa men jag vill försöka göra det så lugnt som möjligt på kvällarna för hennes skull men även för hennes syskon som kan bli störda. Får väl försöka tänka att snart ser vi tillbaka på detta och undrade hur vi orkade ta oss igenom det :)

Svar på tråden hur mycket skrik är okej?