Är min son "sen" i sin utveckling?... Någon med liknande erfarenhet?
Min lille grabb är 15 veckor gammal.
Han lyfter huvudet/överkroppen helt när han ligger på mage, vänder sig från mage till rygg och från rygg till sidan, jollrar, pratar och leker med sitt babygym, försöker sätta sig upp (lutar sig kraftigt framåt och tar i) i babyskyddet och om man lägger ner honom på rygg i famnen, han grappar saker och har börjat "smaka" på dom.
Men till det som bekymrar mig... Han är svår att få kontakt med och ler (med munnen) flyktigt.
Om jag (eller någon annan) har honom i famnen så tittar han på allt annat än på den han sitter hos, alltså ingen ögonkontakt. han kan se jättenöjd ut, men ler inte med munnen.
Om han ligger ner tex på skötbordet får man mycket lättare kontakt med honom, alltså riktig ögonkontakt, och om man anstränger sig så mycket man bara kan så ler han... inte alltid, men ibland. Inte "bara" men ansiktet utan med munnen också, ett tandlöst leende.
Jag överdriver kanske och på BVC säger dom att jag inte ska oroa mig, men det gör så ont i hjärtat att inte få den där "riktigt kontakten" med leenden och ögonkontakt och små händer som känner på ens ansikte.
Någon annan med liknande erfarenhet?
Hur gick det för er?
tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter