• Anonym (undrar)

Svårare för man komma ut att man tänder sexuellt på andra män?

Om du frågar mig iaf, min kille och jag (tjej)  har varit tillsammans i 6 år och han har senaste tiden förstått att han även tänder på män, kanske gjort de hela tiden, bara inte erkänt det. vad vet jag.

Helt okey för mig, jag anser själv att det är helt normalt att man kan tända på människor av samma kön som en själv utan att behöva vara gay eller bisexuell, själv så är jag bisexuell och tänder på tjejer också. skulle gissa på att han är de med. Jag förstår att han då är intresserad av att vara med en annan man för att testa och se, inget jag tycker att alla har en självklarhet att göra bara för man upptäckt något nytt om sig själv. Men för mig är de helt okey, skulle han träffa en man han är intresserad av att ha sex med har jag sagt att de är okey, just go for it.

Men att prata om de med någon annan än mig verkar vara otänktbart för honom och då är han en väldigt öppen person som har massa vänner och lätt att få kontakt med människor. skulle han berätta för sin pappa tror han att deras relation aldrig skulle bli riktigt bra igen och samma med massa av hans vänner än om dem är väldigt öppna och inget problem så. Har massa tjejkompisar som räknar sig om bi eller straighta men kan tända på kvinnor iaf som kan tala om de öppet. Känns som större acceptans när de gäller kvinnor.                                                           Ibland tror jag att man är räddare själv för vad andra ska tycka än vad folk verkligen tycker om en, någon som har några erfarenheter och värmande ord, självklart vill jag att han ska vara trygg i sig själv och sexualitet och kunna prata med folk för han är en sån öppen person i allt annat. Känns som ju fler som kan säga att man själv som man kan vara attraherad av en annan man, ju lättare blir de för andra.

• Svar på tråden Svårare för man komma ut att man tänder sexuellt på andra män?
  • toccata

Finns förstås konservativa människor som är väldigt rädda för allt som sticker ut lite oavsett det handlar om sexualitet eller inte.

Vinsten har i varje fall för mig blivit större än skulden, det positiva överväger klart det negativa, det handlar om att nära sig själv som människa, leva ut, uppleva, även om det dyker upp någon dag ibland då allt inte går som man  tänkt sig.

Han har kommit ut för dig och du är mer än förstående. Bättre start kan man inte ha. Ett sätt att börja känna sig för är att söka sig till människor i liknande sits, om inte annat finns det olika forum att göra det på anonymt om man önskar, kanske besöka något ställe, med dig, delad glädje verkar det som. 

Det finns folk i min omgivning som reagerat något negativt men väldigt snart så har de upptäckt att det var fullständigt ofarligt och kanske en insikt om att jag är exakt samma person som innan jag berättade det. 

• Anonym

Det kan ha med ålder att göra. Hur gammal är han? Enligt min erfarenhet har de som är yngre än jag själv lättare med det där.

• Anonym (undrar)

tack toccata, jag försöker så gott jag kan att han ska kunna känna sig säker med mig iaf, och ärligt tror jag inte folk i vår närhet skulle reagerar alls, men jag förstår ju honom också att de inte är så lätt. Tack för tips :) får kolla upp lite. Får läsa upp det för honom sen. det är inte så att jag begär, eller tycker att han behöver skrika ut eller berätta för någon bara för att, men ämnet kan komma upp och man ser att han blir nervös och skulle någon fråga så tycker han ju inte själv om att behöva låtsas eller hitta på något annat svar som egentligen inte stämmer.

Han är 24, herregud vad gammal man börjar bli :P Hur gammal är du anonym om man får fråga? men vad jag förstått har han kännt lite så sen innan vi träffades, så innan 17 kanske, men uppvuxen inåt landet på ett litet ställe där de är bara vissa saker som gäller så kanske man inte känner efter så noga alla gånger.

• Anonym

Jag tror det stora stora problemet med att komma ut som man ligger i att män generellt är absurt oattraktiva. Det blir helt enkelt för pinsamt. När jag tänker efter är det nog dessutom därför som det finns så många bi-kvinnor..

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2012-12-06 08:21:55 följande:
    tack toccata, jag försöker så gott jag kan att han ska kunna känna sig säker med mig iaf, och ärligt tror jag inte folk i vår närhet skulle reagerar alls, men jag förstår ju honom också att de inte är så lätt. Tack för tips :) får kolla upp lite. Får läsa upp det för honom sen. det är inte så att jag begär, eller tycker att han behöver skrika ut eller berätta för någon bara för att, men ämnet kan komma upp och man ser att han blir nervös och skulle någon fråga så tycker han ju inte själv om att behöva låtsas eller hitta på något annat svar som egentligen inte stämmer.

Han är 24, herregud vad gammal man börjar bli :P Hur gammal är du anonym om man får fråga? men vad jag förstått har han kännt lite så sen innan vi träffades, så innan 17 kanske, men uppvuxen inåt landet på ett litet ställe där de är bara vissa saker som gäller så kanske man inte känner efter så noga alla gånger.
    Närmare fyrtio, så min teori stämmer inte på just din man då.
  • Anonym

Varför måste man vara öppen med sin bisexualitet för andra då? Det är väl inte något måste. Han kanske för den delen bara tänder sexuellt på män men kan inte tänka sig ha ett förhållande med en man.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2012-12-06 08:53:59 följande:
    Varför måste man vara öppen med sin bisexualitet för andra då? Det är väl inte något måste. Han kanske för den delen bara tänder sexuellt på män men kan inte tänka sig ha ett förhållande med en man.
    nej som jag skrivit ovan, så tycker jag absolut inte man behöver komma ut inför andra bara för att man kommit fram till att man är bisexuell, som många trådar här verkar handla om, men just som jag skrev har vi väldigt många vänner som är öppna och pratar mycket om detta, har många tjejkompisar som är bi eller gay så de kommer upp mycket och just se hur nervös han är för han vet inte om han vågar berätta och jag känner honom, han vill inte behöva låtsas eller hitta på saker när folk pratar så öppet om allt som vi gör med dem vi umgås med, han är en väldigt öppen person så tänkte om hur man kan hjälpa honom för han tycker de är jobbigt.
    Skulle de inte diskuteras om detta så skulle han ju inte ha någon orsak att ta upp det, som inom hans familj kommer han nog ej ta upp det eftersom dem ej pratar om sexualitet och vad man gillar.
    Så de är absolut inte för att tvinga ut de ur honom, utan jag tror han skulle må bättre om han slapp vara orolig och inte veta vad han ska säga när vi diskuterar runt detta, sen är de självklart upp till honom om han vill berätta för någon eller inte, men vet att han är nyfiken att testa vara med en man, och det skulle vara okey. Och bor man i en mindre mellanstad så finns de en risk att sånt här får folk reda på så och då kan de vara bra tror jag att man kan vara beredd på att säga " ja helt ärligt så tänder jag lite på män och var nyfiken att testa".
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2012-12-06 08:44:53 följande:

Jag tror det stora stora problemet med att komma ut som man ligger i att män generellt är absurt oattraktiva. Det blir helt enkelt för pinsamt. När jag tänker efter är det nog dessutom därför som det finns så många bi-kvinnor..

Då har du inte träffat min man, han är väldigt attraktiv :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2012-12-06 08:53:59 följande:
    Men varför ska man inte kunna vara öppen med sin bisexualitet?
  • Anonym (Hetro-tjej)

Jag tycker att det finns många attraktiva män. Så inte är det därför tjejerna är bi- sexuella.
  • pontus1992

du har inte sett mig lol
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Hetro-tjej) skrev 2012-12-08 07:13:32 följande:

Jag tycker att det finns många attraktiva män. Så inte är det därför tjejerna är bi- sexuella.

nej de håller jag med om också :)
    pontus1992 skrev 2012-12-08 15:04:56 följande:

du har inte sett mig lol
    haha ja de är bra finns folk med bra självförtroende :) lol länge sen jag såg det uttrycket :P

• Hawaiikossan

Det är på modet med bisexuella tjejer. Se på alla kändisar. Finns en del män som är öppna men inte på långa vägar lika många.
    Min syster har massa tjejkompisar som är bisexuella. När jag berättade att jag varit med andra killar så var jag gay enligt henne Förvånad

Svar på tråden Svårare för man komma ut att man tänder sexuellt på andra män?