Svårare för man komma ut att man tänder sexuellt på andra män?
Om du frågar mig iaf, min kille och jag (tjej) har varit tillsammans i 6 år och han har senaste tiden förstått att han även tänder på män, kanske gjort de hela tiden, bara inte erkänt det. vad vet jag.
Helt okey för mig, jag anser själv att det är helt normalt att man kan tända på människor av samma kön som en själv utan att behöva vara gay eller bisexuell, själv så är jag bisexuell och tänder på tjejer också. skulle gissa på att han är de med. Jag förstår att han då är intresserad av att vara med en annan man för att testa och se, inget jag tycker att alla har en självklarhet att göra bara för man upptäckt något nytt om sig själv. Men för mig är de helt okey, skulle han träffa en man han är intresserad av att ha sex med har jag sagt att de är okey, just go for it.
Men att prata om de med någon annan än mig verkar vara otänktbart för honom och då är han en väldigt öppen person som har massa vänner och lätt att få kontakt med människor. skulle han berätta för sin pappa tror han att deras relation aldrig skulle bli riktigt bra igen och samma med massa av hans vänner än om dem är väldigt öppna och inget problem så. Har massa tjejkompisar som räknar sig om bi eller straighta men kan tända på kvinnor iaf som kan tala om de öppet. Känns som större acceptans när de gäller kvinnor. Ibland tror jag att man är räddare själv för vad andra ska tycka än vad folk verkligen tycker om en, någon som har några erfarenheter och värmande ord, självklart vill jag att han ska vara trygg i sig själv och sexualitet och kunna prata med folk för han är en sån öppen person i allt annat. Känns som ju fler som kan säga att man själv som man kan vara attraherad av en annan man, ju lättare blir de för andra.