• Anonym (knäpp?)

Kåt en gång om året?

Är det någon som känner igen sig i följande beskrivning?

Under största delen av året har jag låg sexlust, vi har sex max en gång per månad. Jag kan ställa upp på sex, men jag tar inte initiativet.
    Men under senhösten, oktober eller november, då vänder det totalt under en vecka; superkåt, pratar snusk, har gärna sex flera gånger om dagen och tar initiativet och förför min partner. Men när det har gått ca 5-7 dagar så är lusten borta igen.

Själva sexet är bra, min partner tillfredställer mig. Men själva sexlusten finns liksom inte...

Vad är det egentligen som händer under den där veckan?
    Och är jag ensam om att ha det så här?

Det har varit så här i flera år. Jag är 30 år, frisk (?), tar receptfria antihistaminer och värktabletter vid behov.

• Svar på tråden Kåt en gång om året?
  • Anonym

Aldrig hört talas om men fantastiskt intressant. Min flickvän är dock som en klocka varje månad. Den först halvan tycker hon beröring är jobbigt och vill knappt tänka på sex, nästkommande två veckor med ägglossning så smäller det. Hon vill ha sex hela tiden och vill att jag tar på henne. Det är svårt att hänga med i Svängarna och gå från noll till fyra gånger per dag, och sen tillbaka till noll igen. Säkert mycket vanligare

• Anonym (knäpp?)

Lena: Ägglossning endast då kan inte stämma eftersom jag blivit gravid under andra tider utav året.

Anonym: Låter som här hemma! Skittråkigt, verkligen, för jag vill inte ha det så här längre.

• Med Lem

det är nog dags att söka hjälp. sexolog, gynekolog kanske.

kolla hormoner två gånger i månaden typ och se till att det börjar innan och slutar efter kåtperioden. finns nog en massa annat att kolla på utom hormoner. det kanske har att göra med att du laddat upp under vår och sommar och så blir det ketchupeffekt i oktober... fattade jag rätt att du.vet att du har ÄL varje månad?

• Anonym (knäpp?)
    Med Lem skrev 2012-12-03 23:08:40 följande:
    det är nog dags att söka hjälp. sexolog, gynekolog kanske.
    kolla hormoner två gånger i månaden typ och se till att det börjar innan och slutar efter kåtperioden. finns nog en massa annat att kolla på utom hormoner. det kanske har att göra med att du laddat upp under vår och sommar och så blir det ketchupeffekt i oktober... fattade jag rätt att du.vet att du har ÄL varje månad?
    Jag antar att jag har ägglossning varje månad, då jag har mens varje månad?

Uppladdning under sommaren tror jag inte riktigt på, då det är under sommar och höst som det är mest att göra på jobbet.

Svar på tråden Kåt en gång om året?