• Minimis

Hur knyter jag ihop glitter & glamoursäcken?

Jag fyller 30 i slutet av januari och är sugen på att ha en fest. Jag vill ha festen hemma och ca 20 gäster. Jag vill nog spinna på nåt tema, typ glitter och glamour, James Bond, Hollywood, cocktail eller liknande. Men tycker det är svårt med idéer och hur jag knyter ihop det hela på ett bra och roligt sätt, så att gästerna ska känna att detta är en fest man gärna går på! Det jag tycker vore roligt är extra uppklädda gäster (efter egen förmåga och intresse såklart), jag vill bjuda på bubbel-drycker, snittar och gärna buffé. Vad har ni för tips att komma med?

• Svar på tråden Hur knyter jag ihop glitter & glamoursäcken?
  • soetnoet

Sätt upp nåt slags black-jack eller pokerbord (självklart behöver de inte lösa in riktiga pengar, haha.), skriv i inbjudan att männen helst skall bära svart kostym och svarta shades. Kvinnorna kan väl bli inspirerade av 50-talsmodet? :) hyr in/låna villiga vänner som agerar servitörer/servitriser med champagnebrickor och snittbrickor. Hollywood/glamourstilen för mig är att man blir uppassad, hade gärna lekt överklass på en fest (;
    Ev. en tävling i slutet av kvällen, där man krönar en James Bond och en "kvinnlig motsats". Det brukar göra folk mer motiverade till att piffa upp sig :) lycka till! Om du har festen i Gbg agerar jag gärna servitris! Haha, älskar sånt!

• Minimis

Tack för bra tips! Bor tyvärr lite för trångt kanske för black Jack bord, även in tanken slagit mig med :) Tyvärr bor vi något långt ifrån Gbg, men har du vägarna förbi Småland så är du välkommen :) Fler tips mottages gärna!

Svar på tråden Hur knyter jag ihop glitter & glamoursäcken?