Anonym (jseb) skrev 2012-12-05 11:57:54 följande:
Nja.. ni vill nog i tanken... men det är något som hindrar. Jag är gift med 3 barn med fritidsintressen/sport/kompisar, jobbar heltid och stort hushåll men hinner med sex ändå. Det är bara prioritering som gäller.
Men hur mycket tar dator + TV er tid på kvällen? Jag och min fru har slutat helt med datortid på kvällen och TV ser vi aldrig på. Kanske en fredagkväll. Kom på precis att TVn i vardagsrummet inte ens är inkopplad sen i somras. Barnen ser på TV i sina egna rum, typ barnkanalen. Vidare är lusten väldigt beroende på hur fysiks form man är i. Så träna är väldigt bra.
Stäng av datorer och TV efter 19:00 på kvällen och träna regelbundet.
Dator/tv/smartphones/böcker är säkert en del av boven i dramat. Vi har smartphoneförbud vid middagsbordet i alla fall

. Men sen tycker jag/vi att det är mysigt att sitta i soffan på kvällarna och läsa eller se på tv och småprata lite.... Skulle kännas lite krystat också att från en dag till en annan bara stänga ner allt och sätta sig och vänta på att lusten ska falla på.
Tränar gör vi, vilket kanske snarare bidrar till problem med trötthet och tidsbrist.