Stress/deprission/vitaminbrist eller sjukdom?
Hej! Väljer att skriva på detta forum för att det verkar som att de är vettiga folk som skriver/läser här!
För att göra en "lång" histora kort;
För någon månad sen så lyfte jag något tungt på jobbet, använde nästan bara vänstra sidan, efter jag lyft kände jag att jag började tappa kraft i armen men fick snabbt tillbaka kraften. Nån timme efter detta så kände jag att jag tappade kraft igen men fick även snabbt tillbaka kraften, Väl hemma tappa jag kraften en gång till å tänkte att nu jävlar är det något allvarligt på gång men fick snabbt tillbaka kraften. Efter det kände jag mig avdomnad i armen men kunde röra den fullt ut och kände inte att jag hade dålig styrka/kraft i den, men blev ändå orolig..
Nån dag senare kändes det som att mitt ben domnade av men även här full kraft och muskelstyrka, blev ännu mer orolig men tänkte inte så mycket på det. Sen nån dag efter kände jag att ena kinden började domna bort (samma sida) och då blev jag riktigt orolig.
Det gick nån dag å jag kände mig ganska bra men en morgon när ja jobba kände jag mig väldigt yr och hade overklighetskänslor och mådde illa. Jag åkte hem från jobbet och la mig i sängen och mådde piss..
Dagen efter jobbade jag hela dagen och det gick bra, men på kvällen började jag må piss igen, sen var jag hemma från jobbet dagen efter och åkte till HC, där dom kollade reflexer, lyste i ögonen och allt var OK där, men jag kände mig fortfarande orolig. Åkte tillbaka dagen efter för de kändes som de vart sämre, denna gång var morsan med(mådde verkligen åt helskotta). Där fick jag göra lite tester för att konstatera att de inte var några fel i hjärnan, kände mig något lugnare när doktorn sa att de inte var något att oroa sig för men var fortfarande orolig(hypokondriker....)
Mådde som sagt skitdålig några dagar, käkade knappt, började söka på mina symptom på internet vilket inte gjorde saken bättre, sov nästan hela dagarna och jag kunde knappt kolla på tv för jag var nästan förbannad över min situation.
Efter några dagar började jag käka och kunde skratta när jag kollade på något roligt på tv. Kände mig inge yr men fortfarande lite domnad i skinnet på vänstra sidan.
Nu är de bara huden på ovansidan av underarmarna som är lite "domnat" men jag känner även att jag får lite känselbortfall/känns som att ja tappar kraften i armarna. Främst om jag blir stressad över något.
Brukar även kännas som att "benen försvinner" när jag ska sova, får svårt att slappna av då och hjärtat börjar slå.
som sagt, de känns nästan som att kraftbortfallen bara kommer när jag slappnar av, kan göra fysiska aktiviteter utan större problem, såsom skotta snö och såna grejer, är de min hjärna som spökar med mig?
Hoppas nån orkar läsa detta nu.. Mvh Pasb