• Anna1962

Min dotter blir trakasserad i en video

Idag visade min dotter mig en video som hon är med i på youtube. 
    I videon får man se när hon är inne på sidan chatroulette och en pojke har spelat in när han pratar med henne.
    Han har även klippt bort en del från samtalet.
    Min dotter skäms över klippet och hon har fått många kommentarer om det i skolan. 
    Jag har anmält klippet men det har inte tagits bort.
    Ni får gärna anmäla klippet:

• Svar på tråden Min dotter blir trakasserad i en video
  • vampyria2

Men nog får man ha filmer på de som är yngre än 16, hela stället är ju fullt med videos på barn så jag tro inte att det finns en regel som säger att de på filmerna måste vara minst 16, bara användaren.

Likväl som på Facebook de har också en åldersgränns men kort på sina barn får man ha.

Flickan visste att hon blev filmad och av vem så då är det inte olagligt, tyvärr.

• Lindsey Egot the only one

Vampyria2

Om du kollar ordentligt på chattroulette så måste man vara 16 år för att registrera sig och ts dotter är inte 16 år. Det kan bli knivigt för site:en om de har väldigt många under den åldern om det blir en granskning.
    Sedan tar man det vidare med youtube.

• vampyria2

Ah jag var inne på you tubs regler, länken går väl till dem och då är det väl deras regler som gäller för den här videon?

Men om den är länkad från en site som har en åldersgräns på 16 år och barnet är 14 år är det en olaglig fil som delats till youtube

• KlaraBella

Måste bero på att jag är övertrött, men jag tyckte "huvudpersonen" var skiterolig! Skrattade mig igenom hela klippet!! :D

Ts: är din dotter den retliga ungen som gör grimaser och pekar finger?

• Rebecca Rydberg

Tillägger att om man nu lyckligtvis får bort detta för hennes skull så ska hon nog i framtiden undvika sådana sidor som inte är till för minderåriga. För tror det är 15-16 på chatroulette-sajter va?

Rebecca

16 år och om 20 år kommer dottern som 34 åring tycka det är gulligt!

• orolig2325

Jag tycker det känns som att det är videoskaparen själv som fiskar efter visningar i denna tråd

• Rebecca Rydberg
    LindaEfraim skrev 2012-12-07 00:55:01 följande:
    Rebecca

16 år och om 20 år kommer dottern som 34 åring tycka det är gulligt!
    Det skulle jag också tro. men nu får ju hennes mamma det till som att hon fått kommentarer i skolan och jag tycker inte att hon ska behöva hamna i en jobbig situation pga ett klipp på youtube som har möjlighet att tas bort. Jag är helt för att hjälpa barn mot cybermobbning även om detta inte var hatiskt så kan det snabbt bli om folk kanske börjar bli dumma i kommentarsfält och i skolmiljö
  • lens89
    JessiWill skrev 2012-12-07 00:34:58 följande:
    Hahaha jag gapskrattade mig igenom hela avsnittet! XD
    hahaha jag med!

Kanske det vore lämpligt att ta upp det i skolan då om det handlar om mobbing. Och även lära tösen att handling kan ge konsekvenser.

Svar på tråden Min dotter blir trakasserad i en video