• Goffer

Med eller utan isofix

Jag funderar på att när det är dags att byta stol köpa en BeSafe izi up X3.
    Är mest sugen på en med isofix men samtidigt vet jag inte om den är så mycket bättre.
    Vad tror ni?
    If har ett förmånligt avtal om man vill hyra en X3 utan isofix, därmed funderingen.

Någon som hyr av If?

• Svar på tråden Med eller utan isofix
  • Dr to be

Är inte det stol nr 2? Alltså den efter babyskyddet? Den finns visst att få med isofix. Vi hyr alla tre stolar av if. Beställde stol nr 2 igår så den bör komma imorgon eller på måndag och vi har valt med isofix. Supersmidigt att hyra

• Dr to be

Läste nog lite galet... izi up är väl stol nr 3? Alltså den framåtvända sittkudden med ryggstöd? Finns den ens med isofix?

• Sisisisi
    Dr to be skrev 2012-12-06 16:41:50 följande:
    Läste nog lite galet... izi up är väl stol nr 3? Alltså den framåtvända sittkudden med ryggstöd? Finns den ens med isofix?

Ja, den finns med isofix.

Jag kommer att välja en stol med isofix av den anledningen att den alltid är fast i bilen. Annars bör man ju spänna fast bältesstolen för att inte ha tunga lösa föremål i bilen.

Enligt Bell på säkerhetsbutiken är det ingen direkt skillnad säkerhetsmässigt för barnen som påvisas i krocktesten.
  • RöttÄrSött

Jag älskar vår isofixstol! De få gånger vi har den i utan isofix (efter att ha tagit bort den t ex) så är den ostadig då sonen klättrar i samt att den lätt åker över bälteshållaren så man måste stå och dra stolen mot sig medan man knäpper bältet.

Enda negativa är att det är jobbigare att koppla i och ur men det gör man inte ofta.

• Goffer

Tror nog att vi hyr stolarna från If.
    Blir så himla dyrt när man ska ha två av allt hela tiden.

If tar 89:- per månad i 16 månader och sen får man stolen om man är kund hos dom, annars kostar det 109:-
    Blir faktist över 500:- billigare än att köpa i affär. (om man är kund där)

Svar på tråden Med eller utan isofix