• Anonym (-----)

Är jag transsexuell?

Hej!

För de första så har jag inget i mot transsexuella eller homosexuella.

Men de här började i måndags när jag kollade på tv3 dokumentär. Det handlade om transexuella så tänkte jag tänk om jag också skulle vara som dom tänk så är jag också transexuell fast jag inte har kommit på det än.
    Sedan dess har jag gått runt och tänkt på de.

Jag har aldrig haft den tanken förut att jag skulle vilja vara en tjej, och har alltid varit som en kille med intressen osv . Och jag tänder på tjejer har alltid gjort,
    Kan även tilllägga att jag är deprimerad och har ångest och har vart de ett längre tag. Och är i 20års åldern
  • Svar på tråden Är jag transsexuell?
  • Anonym (Gabby)

Låter som en tvångstanke, vet en ung kille som också var deprimerad som konstant gick runt och nojjade över att han kanske var bägge. Det var han inte, det skulle så klart inte varit något fel men han hade blivit uppfostrad med att det var fel. Det var bara ännu en grej för honom att hänga upp sin ångest på.

• Anonym (Gabby)

Bägge=bög, jäkla iphone

• Mikuloid

Du är verkligen inte transsexuell. Men du bör prata med en psykolog om din depression ochångest, det kan få en att tänka och göra mycket dumt.

• Avian

Som trassexuell så kan jag säga att att alla kan tycka att tanken att vara tjej istället för kille eller kille istället för tjej låta interessant. Egentligen är det bara du själv som kan identifiera digsjälv så det är bara du som har svaret om du är transsexuell eller inte.
    Men de allra flesta känner bokstavligen att de är fast i någon annans kropp. De kan få ånest av att tänka på deras kropp, och även ångest av att höra fel pronomen eller namn. Jag själv har alltid tyckt att det kändes som att jag ljög för andra när jag sa vad jag hette, och har därför bytt namn.
    Men som sagt, det är oerhöet jobbigt att vara trassexuell innan man har gjort behandling, och att vara trassexuell är inget någon vill vara, för det suger som fan att vara det då man mår dåligt av det jämt. 

Svar på tråden Är jag transsexuell?