• Powderpuff

Någon mer som mår illa på kvällen?

Hej. Är nu i vecka 13. Tröttheten har lagt sig rätt mycket men illamåendet på kvällarna är kvar som vanligt. Blir tokig. Det är ju vid denna tiden man vill kunna sitta ner, slappna av, och njuta lite. Men icke! Mår bra under tiden jag äter något och en liten stund efter (läs ca 15 min), sen börjar det igen.

Någon mer som mår illa just på kvällen? Vad äter ni? Andra tips? 

• Svar på tråden Någon mer som mår illa på kvällen?
  • Tant Groda

Jag mor också som sämst på kvällen. Men har inga bra tips. Är i vecka 9

• tussilago00

Jag är oxå i v 9 och mår blä på kvällen! Mår iof blä större delen av dagen med! Vet inte vad man ska göra....

• jennymark

Vecka 6 och mår skit till o från hela dagarna. Riktigt illa kvällar och morgnarna vaknar jag vid 05 av illamående o kan ej somna om tidsfråga innan man börjar spy.... Ångest. Sorry inga tips att ge. Vet att jag inte är ensam dock.

• hannis

Japp jag är i vecka 27 och mår fortfarande illa på kvällen. Jag äter en macka och en yougurt så brukar det gå över. Vaknar jag under natten och blir hungrig så sätter det dock igång igen. Kräks

• Powderpuff

Stackare! Vecka 27? Hade ju inte förvånat mig det minsta om jag följer dina spår där. Verkar ju inte bli bättre, snarare värre. Men det är bara att äta och se glad ut. Ungen kommer ju ut... i juni... 

• Jooseefiinee

Jag mår illa på kvällen och för mig brukar det hjälpa att knapra i mig några marinkex, inte alltid men ofta hjälpte detta mig :)

Postafen är också guld värt så länge man inte hinner spy innan den börjar verka :) 

• LillLouise84

Jag är i vecka 17 och mår fortfarande blä på kvällen. Postafen och att inte bli hungrig är mitt tips. knäckebröd och saftsoppa innan jag går och lägger mig brukar hjälpa.

• bodilb

är i vecka 16 och illamåendet kommer krypande vid femtiden och håller sen i sig. Småäta hela tiden är väl det som gäller:) fast man mår ju illa ändå. önskar det kunde släppa jag med...

• sariiparii

Jag mådde jätteilla och spydde på kvällarna fram till vecka 18 (är i 23 nu).

Jag tog postafen senast vid två-tiden varje dag och hade alltid klyftor av clementin och lite filmjölk redo. Bara att äta lite hela tiden. Går kanske inte att helt få bort illamåendet men det lindrade för mig. Hoppas du blir bättre snart!

• jmynt

jag är i v 12 och mår bara sämre o sämre, väntar nr3 och har inte alls mått illa så här länge med de två andra och då mest på morgonen. nu mår jag illa hela dagarna och kan knappt äta och när kvällen väl kommer så mår jag bara ännu sämre, vaknar på natten av att jag mår så illa. Mitt tips är att aldrig bli hungrig och sen tycker jag att vindruvor hjälper, och till er som inte har hjälp av postafen säg till er läkare på mvc att ni vill ha lergigan utskrivet,finns även lergigan komp, med koffein i som är bra på dagen då men inte vill vara trött o dåsig.

• WeeBee

Är i vecka 13 nu (12+4) Har mått illa sedan vecka 6...alltid värst på kvällarna.

Sedan i helgen har det blivit värre å nu spyr jag upp allt jag ätit varje kväll. Mår inte bättre av varesig postafen eller att äta. Mår typ sämre av att äta.

Trodde att illamåendet å tröttheten skulle avta nu...men NEJ istället accelererar det. Väger nu 2 kg mindre än när jag blev gravid.

Har tyvärr inga tips...iom att jag inte lyckats förbättra för mig själv. Det enda jag försöker göra nu är att äta å dricka så mycket jag förmår innan allt kommer upp igen. I och med att maten stannar i kroppen några timmar innan den kommer upp igen så antar jag att jag hinner ta upp lite näring i alla fall.

• LiaLovLuc

Samma här, är i v 16 nu och mår sjukt illa på kvällarna, det enda som fungerar är knäckebröd och vatten med citron el hallon i och gå och lägga sig och hoppas jag hinner somna innan jag mår illa igen och spyr. Tar ca 20 min max efter jag ätit innan jag mår illa igen.

Allt är äckligt så jag får tvinga mig att äta även fast jag mår illa av typ allt.

Hade hoppats att det skulle ge sig snart men verkar hålla i sig  

• daimstrut

Jag mår också mest illa på kvällen och det hjälper som sagt ibland att äta. Börjar på em och blir värre utöver kvällen. Har redan gått upp 4 kg och är i vecka 13+1 Trodde också det skulle gå över nu men icke! Har varit mycket värre än med de andra barnen, har varit värst från vecka tio till nu tycker jag. Hoppas det går över snart för er alla. Jag har bara spytt några få ggr men skulle hellre spy om det hjälper på det att gå över.

• daimstrut

Är Postafen ok alltså? Stod att man helst ska undvika det vid graviditet. Och jag har ju inte haft det så illa att jag spyr hela tiden så då har jag tänkt att det bara är att härda ut.

• janette

jag mådde bra alla mornar men på dagarna eller kvällarna då var det inte roligt mellan vecka 7-12

Svar på tråden Någon mer som mår illa på kvällen?