• Anonym

Hur mycket tjänar era män EFTER skatt?

Och vad jobbar de med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-06 20:43
    Min jobbar inom stålindustrin och tjänar mellan 20-22 efter skatt. Han är nyanställd.

• Svar på tråden Hur mycket tjänar era män EFTER skatt?
  • Bobelin

0 kr eller ca 9000 (csn lån). vilket är åt helvete för lite för att klara sin del av kostnaderna för boendet, vår son och sina två barn sen tidigare, och sin bil.

Speciellt nu när jag har föräldrapenning.

• läkarstudent

0 kr, han

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • läkarstudent

Oj, skickade för tidigt. Han går SFI. När han jobbade fick han ut ca 40 000

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Anonym (L)
    Anonym skrev 2012-12-07 12:21:58 följande:
    efter skatt? jag som trodde doktorander hade kass lön!
    Doktorandlönerna varierar mycket mellan olika universitet, fakulteter och ämnesområden. På många universitet har man också fortfarande så kallade utbildningsbidrag istället för lön. Det är oftast en summa lite högre än studiemedel (men man behöver ju inte betala tillbaka) och man får oftast  inte del av eventuella andra anställningsförmåner eftersom man inte räknas som anställd utan som student. En hel del universitet håller på att gå över till att ha anställda doktorander istället.

Både min man och jag är doktorander med anställning och vi har en jämförelsevis bra lön på 25500 före skatt, får ut ca 19000. Forskar inom naturvetenskap.

Sen är väl det fortfarande inte superlön med tanke på våra långa utbildningar men vi ser de här åren som en investering i oss själva och som en möjlighet att syssla med något vi tycker är roligt.
  • Anonym (mini)

ca 15000 gjuteriarbetare, 6000 mindre än mig

• Anonym (....)

23000-32000   lastbilsschafför

• Emma82Johansson

Jag 120k/månad/nok plus övertid, nattetid, helgjobb och ersättningar, genomsnittslönen för mig förra året var runt 145k/månad/nok. Kranförare på oljeplattform i Norge. Sambon 35k/månad/nok. Fotbollsspelare och jobbar kvällar och helger på ett café.

Lesbisk och framgångsrik.
  • Anonym (Känslig)

ca 40.000/månad efter skatt + tjänstebil. Mellanchef IT

• Anonym (Flygvärdinnan)

Ca 55000kr/mån tjänar min man som är flygkapten netto per månad.

• Bruttan 35

Min man får ut ungefär 87.000 efter skatt och arbetar inom försäljning.
    Har har ingen utbildning förutom gymnasium så inga studielån heller :)

Svar på tråden Hur mycket tjänar era män EFTER skatt?