Fysiskt arbete - hur länge?
Ni som har ett väldigt fysiskt krävande jobb, hur länge orkade ni jobba, till vilken vecka innan ni fick lov att lägga arbetet åt sidan?
Ni som har ett väldigt fysiskt krävande jobb, hur länge orkade ni jobba, till vilken vecka innan ni fick lov att lägga arbetet åt sidan?
jag jobbar på ridskola med hästar och tungt fysiskt jobb
jag slutade gå med hästar i vecka 17-20 nånstans. Då gjorde jag enbart jobb som inte krävde kontakt med hästar mer än nödvändigt. Klä på täcken, ge dom mat och sånt gick ju utmärkt fortfarande. Nånstans vecka 25-30 så gjorde jag enbart lättare jobb som städa toaletter, tömma papperskorgar, vissa telefonuppgifter osv.
Gick på havandeskapspenning i vecka 33.
Jag jobbade som kock och arbetsledare på en väldigt stressig restaurang. Jag gjorde allt som vanligt, 10-timmarsdagar, tunga lyft, stående hela dagen osv tills v32 då jag fick havandeskapspenning.
Jobbar som plattsättare. Blev sjukskriven på 25% i v.18 och gick på heltids sjukskrivning i v.24. Om ca en månad så går jag på gravidpenning istället. Det var ungefär samma sak när jag var gravid med mitt första barn oxå. Hade gärna jobbat lite längre men det gick inte :/
Jobbar som brandman. Var enligt lagen tvungen att berätta från den dagen jag vet att jag är gravid och blev då omplacerad till "kontorsjobb" typ.