• Wahlentina

Sammandragningar av vibrationer

Jag är yrkeschaufför och gravid i 27:e veckan och nu när snön blev det ett helvete att köra på isiga och snöiga vägar. Reagerade tidigare också med sammandragningar men nu är de fler och mer obehagliga/smärtsamma. I fredags fick jag avbryta efter tre timmars körning, sjukade mig... Någon mer med liknande problem? Lätt att sjukskriva sig hos försäkringskassan?

• Svar på tråden Sammandragningar av vibrationer
  • Flickan och kråkan

Sammandragningar behöver inte innebära något. Det vettigaste för dig är ju att kolla upp med en läkare om sammandragningarna är av den karaktären att livmoderhals påverkas eller inte. Har man en lättirriterad livmoder så kan man få sammandragningar av att kissa. Jag har haft massor med sammandragningar under båda mina graviditeter. Har fått dem kollade, men det har aldrig varit någon fara på taket för min del. Men man bör alltid kolla dem om de kommer tätt och är rejäla.

• Wahlentina

Nej särskilt orolig för bebis hälsa är jag väl inte egentligen mer över min körning då jag blir totalt okoncentrerad av smärtan och obehaget. Tappar riktigt andan emellanåt. Mvc-sköterskan rekommenderade vila i de lägena och hur lätt är det i bussen.. Skaförsöka få läkartid i veckan men undrar ju såklart hur det ska gå.

Svar på tråden Sammandragningar av vibrationer