• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Thotis90
    Ylle99 skrev 2013-06-30 15:31:08 följande:
    Vännen hörde av sig och meddelade att den tredje bebisen var på g. Allt, allt rasade.
    Jag antar att det enda sättet är att låta lite tid gå för att jag ska kunna acceptera och kunna umgås. Det finns väl inga genvägar. Just nu känns det oändligt långt bort att kunna umgås utan att jag ska känna mig så komplett värdelös. Antar att det måste få ta sin tid. Några råd? Kramar
    Det bästa rådet jag kan komma med är att man tillåter sig att vara ledsen. Det kändes som att min värld rasade när min syster berättade att hon var gravid (hon är i v.31 nu), men nu är jag helt okej med tanken. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Ylle99

Tack, ja, man måste ta itu med sorgen och inte blunda för det. Det är väl så. Tack för att du tog dig tid!

Skönt för övrigt att du fått tid för spolning! Skönt när något i rätt riktning händer.

Thotis90 skrev 2013-06-30 19:48:12 följande:
    Det bästa rådet jag kan komma med är att man tillåter sig att vara ledsen. Det kändes som att min värld rasade när min syster berättade att hon var gravid (hon är i v.31 nu), men nu är jag helt okej med tanken. 

• Stargazers
    Ylle99 skrev 2013-06-30 15:31:08 följande:
    Vännen hörde av sig och meddelade att den tredje bebisen var på g. Allt, allt rasade.
    Jag antar att det enda sättet är att låta lite tid gå för att jag ska kunna acceptera och kunna umgås. Det finns väl inga genvägar. Just nu känns det oändligt långt bort att kunna umgås utan att jag ska känna mig så komplett värdelös. Antar att det måste få ta sin tid. Några råd? Kramar
    Mitt bästa råd vore också att gråta ut och tillåta dig själv att vara ledsen. Bara låta allt komma ut. Jag hade en sån dag i helgen där jag grinade över hur orättvist allting är, saker som folk runt omkring en gör som sticker till i hjärtat (oftast är de ju inte medvetna om det), varför just vi hamnat i den här situationen osv osv. Idag känns det mkt bättre, men det är väl för att jag tillät mig vara riktigt ledsen. Svårigheter med att bli gravid är ju en slags sorg och då måste man få gråta då och då. Sen blir man liiiite starkare efter varje dipp man har. 
  • Ylle99
    Stargazers skrev 2013-07-01 11:34:16 följande:
    Mitt bästa råd vore också att gråta ut och tillåta dig själv att vara ledsen. Bara låta allt komma ut. Jag hade en sån dag i helgen där jag grinade över hur orättvist allting är, saker som folk runt omkring en gör som sticker till i hjärtat (oftast är de ju inte medvetna om det), varför just vi hamnat i den här situationen osv osv. Idag känns det mkt bättre, men det är väl för att jag tillät mig vara riktigt ledsen. Svårigheter med att bli gravid är ju en slags sorg och då måste man få gråta då och då. Sen blir man liiiite starkare efter varje dipp man har. 

Tack för ditt svar. Ja, jag tänker också så - att man blir aningens starkare efter varje motgång. Man utvecklar liksom nya sidor av sig själv. Mental kapacitet som gör att man kan klara motgångar, men också kapacitet att stänga av, skjuta undan, och gå vidare.
  • Maramina
    familjenl skrev 2013-11-01 14:07:43 följande:

Hej tjejer!

Ville bara kika in och höra hur det går för er? Tänker på er.

KRAM 

Vårt andra IVF tycks ha gått bra, gick in i vecka 7+0 idag Själv då, hur går det för fig?
  • lilljen

Hej Vi lyckades med vårt första ivf och är nu i v.10+3. Illamående men lycklig :) Hoppas vi är fler som lyckats!!!

• intetnyttpåplusfronten

Min första ruvning gick åt helvete och min man kommer troligen lämna mig pga att jag brutit ihop så att jag inte klarat jobbet så jag kommer bli arbetslös.. Dvs inget å ha... :s

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Maramina
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-11-01 23:54:46 följande:

Min första ruvning gick åt helvete och min man kommer troligen lämna mig pga att jag brutit ihop så att jag inte klarat jobbet så jag kommer bli arbetslös.. Dvs inget å ha... :s

Har du sökt hjälp hos psykolog? IVF-klinikerna brukar ha sådan kopplad till sig som man kan vända sig till när det blir jobbigt vid behandlingarna? Och har du sjukskrivit dig? Då ska inte arbetsgivaren kunna avskeda dig hur som helst. På vilket sätt har du misskött ditt jobb? Och är det så att din man lämnar dig för något sådant som att du mår psykiskt dåligt, och efter en så pass kort tids sjukdom, ja, då är HAN inget att ha, även om det troligtvis inte gör saken lättare för dig. Kämpa på tjejen! Styrkekram!
  • lilljen

Men nej, hoppas verkligen han inte menar det så. Jag har också deppat rejält ibland under sista halvåret och då tolkar man allt väldigt hårt och negativt. Hoppas ni kan ta er igenom detta. Annars är han som Maramina säger inget att ha! Stor kram
  • Thotis90
    Om han lämnar dig bara för att du blir arbetslös är HAN ingenting att ha!
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Ylle99

Oj, det låter verkligen inte bra! Som andra har skrivit, hoppas du kan få hjälp från någon. Hoppas du får bra stöttning från någon vän, eller familjemedlem.

För min del så har det gått framåt i form av att vi testar inseminering denna höst. Inget pos resultat än tyvärr.
  • Stargazers
    Usch det låter verkligen inte roligt :( Hoppas att ni tillsammans kan komma ur detta! Har ni/du pratat med någon psykolog? Annars kanske det vore hög tid att göra det? Kram

Själv har vi gjort vårt första IVF som slutade i tidigt missfall. Nu väntar vi på att få göra en återföring med ett fryst ägg (såvida det klarar upptiningen). Så med andra ord ingen växande mage - ännu. 
  • lilljen
    Stargazers skrev 2013-11-04 13:54:47 följande:
    Själv har vi gjort vårt första IVF som slutade i tidigt missfall. Nu väntar vi på att få göra en återföring med ett fryst ägg (såvida det klarar upptiningen). Så med andra ord ingen växande mage - ännu. 

Om du inte hittat denna tråd ännu så rekomenderar jag den www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70015025.html
    (IVF hösten 2013). Lycka till med FET!
  • lilljen
    Maramina skrev 2014-01-26 22:06:11 följande:
    Hur har det gått för er alla?

Avslutar v 23 idag, full fart i magen. Har äntligen slutat må illa och är tjock och lycklig. Hoppas ni är fler med små mirakel i magen!
  • Maramina
    lilljen skrev 2014-01-27 09:00:36 följande:

Avslutar v 23 idag, full fart i magen. Har äntligen slutat må illa och är tjock och lycklig. Hoppas ni är fler med små mirakel i magen!
    Grattis! Kul att det är fullt liv! Har ni kollat kön? Jag är i vecka 19 och har RUL på fredag när jag går in i vecka 20. Vi kommer inte kolla kön utan det får framtiden utvisa
  • Ylle99

Hej!

Vi står i kö till ivf. Kanske händer nåt under våren ??. Jag håller tummarna för det iaf. Jag njuter av att ha fått tillbaka en framtidstro! Vågar tro på att vi kommer hinna få ett barn innan det är försent.

Kram

• Stargazers

Efter att ha återfört ett ägg från frysen (IVF)  så är jag nu gravid i v 11+1 Skrattande Kul att se att det är fler i den här tråden som också fått sitt efterlängtade plus!

• Babe85

Grattis till er som plussat! =)

Själv så jobbar jag på med Puregonsprutor.. Blev första gången så nu längtar jag till slutet av februari så man kan börja på en nya omgång!

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013