• Anonym (S-mamma)

Myom-opererad, vill ha barn

Hej, skulle gärna vilja få kontakt med andra som opererat bort myom och lyckats bli gravida. Jag har ett barn sedan innan men vill gärna ge honom ett syskon nu med min nye man som inte har barn. Vid utredning visade det sig bland annat att jag hade ett dm-stort myom som störde i livmodern. Fick i dagarna opererat bort det, ska nu läka i minst 8 v innan vi tar itu med IVF. Har en del tid att tänka nu då jag går hemma och läker. Vore som sagt roligt att få kontakt med andra i liknande situation.

• Svar på tråden Myom-opererad, vill ha barn
  • Linnea H

Hej,

Jag hade ett myom men det var mycket mindre än ditt, de sa att det var som en ärta ungefär. Det upptäcktes när i gick på utredning för barnlöshet och de sa att det kan ha varit orsak till att jag inte blev gravid så det opererades bort. Sen gjorde vi ett par inseminationer, inget resultat och sen gjorde vi landstingsIVF, inget resultat. Men på första privata IVF blev jag gravid och det blev storebror. Sen blev jag otippat nog spontangravid och vi har ganska nyss kommit hem från BB med lillebror.

Tyvärr hinner jag inte skriva mer nu men du kan läsa mer i min presentation eller fråga om du vill.

• Anonym (S-mamma)

Tack för svaret och grattis till att det gått bra för er! Glad Ingen situation är den andra lik, hoppas på lite fler svar här...

Svar på tråden Myom-opererad, vill ha barn