• mamii

Ultraljud i vecka 16

Var på ultraljud förra veckan i vecka 16 och frågade om hon kunde se könet, nej sa hon men jag tjatade lite så kollade hon och hon sa då att hon trodde de var en pojke. Men min grav är inte samma som med sonen, Han är 5 år nu. Känns ändå som det är en tjej i magen, ska på köns ul den 20 december. Har det hänt någon att dom trott kille men sen sett på ul att det var en tjej?? Är det vanligt att se fel på kön i vecka 16 tro det är pojke men de e en flicka? Kram på er alla

• Svar på tråden Ultraljud i vecka 16
  • Kasperina

Vecka 16 är lite tidigt att se, ja, men allvarligt talat...
    Om du frågar någon som vet vad de pysslar med så kan inget forum i världen hjälpa dig om du inte håller med om svaret...
    Alla graviditeter är olika och det är omöjligt att avgöra könet baserat på hur graviditeten är jämfört med tidigare.  

• Koppkaka

Att din graviditet inte liknar din förra säger ju absolut ingenting. Ingen graviditet är den andra lik.

• mamii

Fick för mig är det inte en samma grav borde de vara motsatta könet. Undrade bara om det ofta händer att dom Ser fel på killar så tidigt så är det en tjej. Lite kul att spekulera mest och vad andra tror

• Jul

Det händer att de säger kille men att det är en tjej. Och ju tidigare i graviditeten de kollar efter desto större risk att de tar fel.

~*rabiat*~
  • ccecy

Min kompis har två tjejer , med den ena mådde hon illa som en tok o spydde, med den andra inte alls.

• vincere

Oddsen är nog mindre att det skulle vara tjej om dom säger kille, än tvärtom. Eftersom att en liten snopp är lätt att gömma, men SER man den så är det svårt att få den till något annat.. Men det är vad jag tror.. 

Svar på tråden Ultraljud i vecka 16