• Anonym (varför?)

Ointresserad av sex

Är det nån mer här som har en sambo/man/karlslok/gubbe som inte verkar vara intresserad av sex längre?

Fattar inte vad som händer i vår relation när det kommer till sex,han är typ helt ointresserad av sex!
    Vi har barn men inga små,är strax över 30 båda 2 och de senaste 3 åren har sexet INTE varit prio 1 precis.
    Inte för honom ivf!
    Jag är ingen överdrivet översexuell människa men som det är nu så "tror" jag att det var i Oktober vi hade sex sist.....själv känner jag att detta är döden,man blir ju inte precis "gosigare" med varandra när man har mindre sex.
    Kyssar i förbifarten verkar inte heller så speciellt prioriterat..... han är jätte snäll och rar annars och vi har absolut inga problem i relationen ..... förutom att han säger att han är trött,trött,trött....
    När barnen var små var även jag trött och jag vet att jag ibland "ställde upp" trots att jag var en utmattad mamma....enbart för att jag kände att sex verkligen är nödvändigt och är bra medicin för en relation.
    Har bett honom att söka läkare för detta och han lovar att göra det men inget händer.....

Själv känner jag att är det så här livet ska fortsätta,att man ska leva ihop som "vänner" som kollar på tv tillsammans och rustar huset,ja då känns det långt till pensionsåldern :P

Har gett som förslag flera gånger att vi ska duscha tillsammans,senast i går....då slutade det med att han smet iväg själv och duschade för han påstod att han varit så svettig under dagen så han luktade illa.....

Kan till 99,99% säga att han INTE har någon annan eller "porrar" med sig själv.....

Han börjar mer och mer bli en "gammal gubbe" i mina ögon!

• Svar på tråden Ointresserad av sex
  • MrC

Och hur är det med kommunikationen? Frågat honom? Vad säger han? Vill han inte, kan inte eller vad är det frågan om?

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • pontus1992

skaffa dig en älskare/älskarinna fast berätta för din man att du gör det innan så du slipper vara otrogen

• MrC
    pontus1992 skrev 2012-12-11 02:29:54 följande:
    skaffa dig en älskare/älskarinna fast berätta för din man att du gör det innan så du slipper vara otrogen
    Det är väl ändå sista utvägen?
  • pontus1992
    MrC skrev 2012-12-11 02:31:30 följande:
    Det är väl ändå sista utvägen?
    det behöver det väl inte vara kan ju vara det som även han saknar lite nytändning med någon annan då och då så kanske hans sexlust vaknar även med TS. Jag förstår att man blir trött på sex efter 20 bast i ett monogamt förhållande
  • Anonym (varför?)
    MrC skrev 2012-12-11 02:28:26 följande:
    Och hur är det med kommunikationen? Frågat honom? Vad säger han? Vill han inte, kan inte eller vad är det frågan om?
    Kommunikationen tycker jag inte att det är något fel på,inte själva relationen heller på nåt underligt vis.....visst han har haft problem med hälsan och jag har haft full förståelse för att han varit trött och så.Men någonstans måste man ju ge lite kan jag tycka.....känner lite som HALLÅ DÄR VAKNA TILL LIV NU TACK!

Får mest en känsla av att han verkligen inte orkar om jag ska vara ärlig! När det väl blir av så kan det bli flera gånger samma vecka han kommer liksom in i gängorna :P Om det sen blir dött i en vecka så kommer han av sig och veckorna går som sen blir då till som nu över 2 månader....ÖKEN enligt mig!

Älskar honom verkligen och vi har det bra annars men att leva utan sex känns fel i våran ålder....får liksom känslan av att om det nu ska börja ebba ut redan i så här tidiga år hur ska han då vara om 10 år?

Vem vill tjata på någon om sex?

Jag misstänker en massa olika faktorer som att han har mycket på jobbet,han har stort ansvar där för flera byggen och telefonen ringer av och till från att han kommer hem tills han går och lägger sig....likaså vill han jätte mycket här hemma med hus & hem,mer än han klarar av att hinna med....karln har till och med blivit glömsk och glömmer de mest naturliga sakerna som att posta brev,betala räkningarna vad vi sa igår osv.....
    Men jag känner att vill man få ordning på saker och ting så måste man väl ändå ge lite och försöka hitta en lösning! Jag är ju inte hans mamma som ska ta tag i hans saker jämnt.....

Pontus 1992 alltså näe de gör jag INTE :P Skulle aldrig falla mig in trots att jag är urbota trött på detta!

• pontus1992
    Anonym (varför?) skrev 2012-12-11 03:23:57 följande:

Pontus 1992 alltså näe de gör jag INTE :P Skulle aldrig falla mig in trots att jag är urbota trött på detta!

Det var bara ett förslag hoppas du inte tog illa upp, jag har aldrig förstått saken med monogama förhållanden men vi är ju olika.. Hoppas det löser sig.
  • MrC

Stressa honom inte, tjata inte på honom, be han drar ner på jobbet, åk bort en vecka och släpp allt hemma.

• Anonym
    pontus1992 skrev 2012-12-11 03:47:07 följande:
    Det var bara ett förslag hoppas du inte tog illa upp, jag har aldrig förstått saken med monogama förhållanden men vi är ju olika.. Hoppas det löser sig.

Men det är ju för du är en man.
  • Anonym (varför?)
    pontus1992 skrev 2012-12-11 03:47:07 följande:
    pontus 1992 jag tar absolut inte illa upp,en åsikt är en åsikt och ett förslag likaså :) Alla har vi olika lösningar ;)
  • Anonym (varför?)
    Anonym skrev 2012-12-11 02:24:26 följande:
    Jag är i samma sits;(
    Anonym vill du dela med dig av er situation? Har ni småbarn? Varit tillsammans länge etc?
  • Anonym (varför?)
    MrC skrev 2012-12-11 03:54:34 följande:
    Stressa honom inte, tjata inte på honom, be han drar ner på jobbet, åk bort en vecka och släpp allt hemma.
    Jag upplever inte att jag stressar honom,fast om han känner så vet jag inte helt säkert,han säger att han förstår att jag undrar :P
    Tack och lov har han tagit kontakt med läkaren idag och de ska höja hans levaxin dos (han har fel på sköldkörteln). Han ringde hem från jobbet och berättade och lät lättad över att äntligen tagit tag i det :)

Apropå att åka iväg så är vi ganska duktiga på det,eller har varit ivf....förut åkte vi utomlands minst 1 gång om året själva....senaste 3 åren har varit hektiska så det har inte varit prio 1 men när vi väl är på resande fot är han som förbytt! Då blir han sitt gamla jag igen :P

Det sjuka är som sagt att förut var det han som var den mest sexintresserade i vårt förhållande och nu är det ombytt....självklart förstår jag att hälsan spelar in,likaså orken,men kommer man av sig i samlivet så finns risken att det rinner ut i sanden ännu mer! Jag upplever det som att man måste hålla igång det hela lite grann för att inte tappa bort sig.

Tro nu inte att jag är nån lite kanin som vill göka jämnt :P
  • Anonym (varför?)

Puffar upp tråden igen ifall det nu finns någon/några fler med samma problem

Svar på tråden Ointresserad av sex