• Anonym (Kär)

Kär i min kvinnliga kollega

Jag har blivit kär. Jättekär.... Men jag är gift... Jag älskar min man och vi har ett bra liv tillsammans med våra barn. Jag vill inte ändra på detta (tror jag i alla fall). Ändå finns hon där i mina tankar. Jag kan inte sluta drömma om henne. Längtar efter att vara henne nära. Har svårt att koncentrera mig på jobbet då vi jobbar tillsammans. Vill bara gå fram och krama henne, kyssa henne.... Vad händer med mig? Behövde skriva av mig lite

• Svar på tråden Kär i min kvinnliga kollega
  • Anonym (garderoben)

...på väg ut ur garderoben kanske!?...har intresset för kvinnor alltid funnits där?

• Anonym (Kär)

Intresset för kvinnor har funnits sedan tonåren. Blev kär i en klasskamrat men förträngde det. Jag tvivlar inte på att jag attraheras av både män och kvinnor. Men jag har oftast blivit kär i män. Men när det gäller kvinnor så känns det djupare på något sätt. Det var många år sedan jag hade några känslor för någon annan. Jag älskar min man och har inte haft någon tanke på att lämna det vi har tillsammans. Så kommer hon in i bilden och allt sätts i gungning. Hon gör mig knäsvag....

• Anonym (lesbisk)
    Anonym (Kär) skrev 2012-12-11 09:35:49 följande:
    Intresset för kvinnor har funnits sedan tonåren. Blev kär i en klasskamrat men förträngde det. Jag tvivlar inte på att jag attraheras av både män och kvinnor. Men jag har oftast blivit kär i män. Men när det gäller kvinnor så känns det djupare på något sätt. Det var många år sedan jag hade några känslor för någon annan. Jag älskar min man och har inte haft någon tanke på att lämna det vi har tillsammans. Så kommer hon in i bilden och allt sätts i gungning. Hon gör mig knäsvag....
    Så har det varit för mig också. Jag har stenhårt förnekat mina känslor för kvinnor, bestämde mig tidigt för att jag var heterosexuell, jag ville ju inte vara annorlunda. Jag har alltid varit karltokig, kär i någon ny varje vecka typ. Men så dök HON upp och vände upp och ner på hela mitt liv. Känslorna som jag förnekat sköljer över mig och för första gången i mitt liv förstår jag hur det känns att vara kär. Idag vet jag att jag aldrig varit kär i karlarna som jag varit intresserad av, nu vet jag att jag går i gång på allt som är vackert (musik, konst, människor, naturen etc) men att jag vill leva och ha sex med en kvinna.

Även fast förhållandet med min man alltid varit dåligt så har han stått för någon form av trygghet. Det har alltid känts som att vi mer varit som vänner eller syskon, men ändå har jag aldrig tänkt tanken på att lämna honom.
    Efter en lång tids bearbetande av mina känslor har jag äntligen tagit steget ut och berättat för honom och några vänner att jag är lesbisk. Det känns konstigt, men rätt

• Anonym (Kär)

Kvinnan som du träffade, är hon också lesbisk? Blev ni ett par?

• Anonym (lesbisk)
    Anonym (Kär) skrev 2012-12-11 13:32:57 följande:
    Kvinnan som du träffade, är hon också lesbisk? Blev ni ett par?
    Jag vet inte hur det står till med hennes läggning. Hon lever med en man. Men jag kan säga att om en man hade gett mig de blickarna som hon ger så hade jag varit helt övertygad om att hon var intresserad av mig. Det har inte blivit mer än blickar mellan oss, men jag ska försöka ta fler initiativ till möten utanför jobbet. Jag kommer bli tvungen att berätta för henne snart, för jag står inte ut längre med att vara så här kär, det här har pågått i över ett år nu. Till en början var det underbart att vara så kär, men nu börjar det verkligen tära på mig.

Vad vet du om henne som du är kär i? Träffas ni privat också? Har du känt så här länge?
  • Anonym (Kär)

Vi har inte känt varandra så länge. Ungefär ett halv år. Men ganska tidigt insåg jag att hon väckte något inom mig. Vi umgås inte privat. Men så fort vi hamnar ensamma i ett rum känns det som om något händer...vet inte om det är önsketänkande eller om hon också känner något. Men hela rummet liksom vibrerar... Vet att honlever ensam och har alltid gjort det. Hon har aldrig haft någon riktig relation med någon som hon själv beskriver det. Förstår precis hur du känner....hoppas verkligen att dina känslor är besvarade

• Anonym (Fierce)

Hej Ts. Detta hände mig med. Visste dock att jag var bi. Blev också kär i en kollega.. och det blev besvarat från hennes sida.

Vi hade ett förhållande ett par år men gick sedan skilda vägar.

Men ett varningens ord : passa jobbet. Det är inte helt populärt att två kollegor har ett förhållande / flirtar på arbetsplatsen.

• Anonym (lesbisk)
    Anonym (Kär) skrev 2012-12-12 07:05:32 följande:
    Vi har inte känt varandra så länge. Ungefär ett halv år. Men ganska tidigt insåg jag att hon väckte något inom mig. Vi umgås inte privat. Men så fort vi hamnar ensamma i ett rum känns det som om något händer...vet inte om det är önsketänkande eller om hon också känner något. Men hela rummet liksom vibrerar... Vet att honlever ensam och har alltid gjort det. Hon har aldrig haft någon riktig relation med någon som hon själv beskriver det. Förstår precis hur du känner....hoppas verkligen att dina känslor är besvarade
    Håller med dig, det känns verkligen att det är något i luften mellan oss när vi blir ensamma. Det är som att vi söker efter varandras blickar och när blickarna möts går det som miljoner blixtar i hela min kropp. Jag både hoppas och hoppas inte att mina känslor är besvarade. Den här förälskelsen är så komplicerad som det bara kan bli.

Som Fierce skriver så finns det en risk att jag förlorar jobbet pga detta, eller att det åtminstone blir en konstig stämning där. Men jag har aldrig varit så här kär, och om jag inte chansar på detta så kommer jag för resten av mitt liv undra om hon kanske var min stora kärlek.

Om du har ett bra liv med din man och du är lycklig så finns det ingen anledning att göra något åt denna förälskelse. Själv hade jag funderat på skilsmässa länge innan jag blev kär och har alltid varit olycklig i mitt äktenskap så för mig kändes det helt rätt att förändra min situation. Det känns ju lite fel att leva med en man om man som jag är lesbisk.
Svar på tråden Kär i min kvinnliga kollega