Aileen Allannah skrev 2012-12-11 20:56:05 följande:
Tar det 15 minuter för dig att fälla ihop och fälla upp vagnen?!
Det gör det säkert för den är ganska krånglig. Packa ur allt ur vagnen, lossa säkerhetsspärrarna, vända hela handtaget, sen är det någon annan spärr och då fälla ihop vagnen. Och sedan göra tvärtom... Och nej, jag har aldrig fällt ihop den förut, så det är inte ens säkert att jag klarar av att fälla ihop den...
MCooper skrev 2012-12-11 21:55:04 följande:
Tänk så här: om det finns plats för din uppfällda barnvagn och den inte hindrar någon att ta sig förbi i tåget eller till en nödutgång (också tågets dörrar) så är det helt okej.
På en dubbeldäckare eller en annan motorvagn borde det m a o gå bra för dig om du åker på en tid då det inte är mycket folk.
Fråga personalen på plattformen innan tåget åker för råd om bästa platsen för dig.
Visst kan du "tvingas" fälla ihop din vagn och packa in den i bagagehyllan så du kan ju ändå mentalt förbereda dig på det.
MCooper skrev 2012-12-11 21:56:29 följande:
Och förresten... Guldstjärna till dig som läser villkoren innan du åker ;)
Ja, jag jobbar där...
:) Har ingen aning om när det är mycket folk. Idag såg jag också att vissa avgångar är inställda, vilket troligtvis kommer medföra mer folk på övriga avgångar. Återstår att se, man har väl en timme på sig att åka på biljetten så jag kommer ha 2 chanser att komma iväg :)
Jo jag kollar hellre vad som gäller innan så man inte köper en biljett utan att komma iväg... :)