HJÄLP! min fars son har tagit återfall!
Hej!
jag skriver här därför att jag inte riktigt vet vad jag ska göra och behöver prata av mig.
Jag är 22 år och har en son på två år Min sons pappa har tagit återfall i drogerna och jag tar nu helt själv hand om våran son.
Pappan är nu hemlös och är i full gång med sitt missbruk... vill emellan varven träffa sin son när han är "nykter" som han säger, jag tycker dock att han inte verkar vara helt okej.
han gråter och säger att han måste få träffa honom och om jag någon gång gått med på det för att jag trott honom att han är nykter, så när han väl kommer och ska träffa sin son så ger han honom iaf inte speciellt mycket uppmärksamhet. bara när han precis kommer typ sen går han mest runt och rotar i grejeroch berättar hur skit allting är och att ingen bryr sig om honom .. blabla.. allt kretsar runt honom. sen frågar han mig är jag en dålig pappa, älskar min son mig? vadfan! han är vuxen din son är ett litet barn som inte förstår vad som händer egentligen det är ju han som ska berätta för sin son hur mycket han älskar honom och inte vice versa!
Jag vill bara det som är bäst för min son jag vill att han ska vara trygg och må bra! ska jag förbjuda pappan helt att träffa våran son? självklart får han inte träffa honom när han är påverkad... men när han är nykter då ska han få träffa honom då?
jag märker att min son blir väldigt glad när hans pappa kommer till en början men när han inte får uppmärksamhet så känns det bara som att han åter igen blir sviken?