Hej... vet inte om min historia kan vara till hjälp, men såhär gick det för oss.
Vi jobbade mycket båda två, möttes i hallen, skrev en lapp på köksbordet, turades om att rasta hunden och fylla kylen. Jag märkte inte riktigt när vi tappade taget om kärleken, de gemensamma promenaderna, komplimangerna, passionen, sexet, middagarna osv... Men en dag började det en ny kille på mitt jobb. Jag föll helt oväntat pladask för honom. Jag tillbringade ÄNNU mer tid på jobbet och kände mig förälskad. Min sambo därhemma hade jag inte en tanke på. Jag var dock aldrig fysiskt otrogen utan dreglade bara på håll. Men eftersom jag inte kände något för min sambo så lämnade jag honom. Vi sålde vår gemensamma lägenhet och flyttade isär. DÅ vaknade jag. Det tog ett par månader i min ensamhet innan verkligheten hann ikapp mig. Jag kände mig för första gången riktigt berörd och ledsen över att inte leva med min man. Jag saknade honom så att det gjorde ont. Men han var sårad och ville inte ge mig en ny chans. Jag fick kämpa, kämpa, kämpa för att så småningom äta en middag med honom, gå på bio, hålla hans hand. Han var svår. Men efter några månader bestämde vi att ge det en ny chans. Det är 2 år sen nu. Idag har vi köpt ett hus, fått en dotter och är kärare och lyckligare än NÅGONSIN..... Nästa gång vi hamnar i ett stando (för det tror jag hör livet till) så vet jag att man kan komma ur det starkare på andra sidan.....
Lycka till hur du än gör
Och God Jul!