• Anceka m D

Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.

I somras startade jag en tråd för oss kring 30 som snart skulle starta syskonförsök. Nu några månader senare är det inte så många kvar i den tråden då de flesta har fått sitt efterlängtade plus! Dock inte jag (och några till som också är välkomna hit!). På julafton har jag nästa äl och då är vi inne på sjätte försöket...

Så, är du kring 30 och har försökt få syskon i ett par månader eller så kan det här kanske vara tråden för dig!?

• Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.
  • Gweny
    Gummiz26 skrev 2016-04-22 16:54:12 följande:

Blev missfall i v 6 tyvärr ???? Så nu ger jag nog upp på riktigt. Barnen börjar bli stora och min man börjar bli för gamal för bebis och även jag så får nog inse att jag är nöjd med mina 2.

Åh nej vad tråkigt! Fick mitt ma i v.7.

Ta hand om dig, kram.
  • rosali84

Oj, så jag undrat hur det gått för alla här inne! Ser att det inte är någon aktivitet i tråden längre. Har haft Familjeliv-paus ett bra tag nu, så har inte koll på nya trådar osv.

• anli00

Hoppas få vara med här, dock inte försökt så länge med syskon än. Är 32 o har en son på snart 2...

• Gummiz26

Hej... jag har gett upp hoppet om en 3a. Fick utomkvedshavandeskap i augusti/september och fick ta bort höger äggledare.. efter det har jag inte blivit gravid igen.. ????

• nyaker

Hej. Har precis blivit medlem i familjeliv, blir 30 i år och har två flickor sedan tidigare födda 06 och 09. Längtar efter ett syskon blev ganska stort här från oss alla när jag oväntat blev gravid förra året 2016 men vi fick dessvärre mf i juni. Kändes jobbigt och min sambo blev jätteledsen. Mitt i allt ville inte min kropp varken abortera eller samarbeta så blev många sjukhusbesök och till och med akuta då jag höll på att förblöda hemma på toastolen eftersom de gav mig cytotec. Det gör jag aldrig om iallafall. Mitt i detta så visade det sig att jag hade misstänkta cellförändringar på livmoderhalsen. Var in på operation för andra gången på två veckor och allt gick fint trots allt.

Nu har vi försökt sedan augusti och varje gång kommer tyvärr mensen, och jag har inte haft minsta känning alls. Trots det håller vi faktiskt modet uppe och på något vis känns det som att det kommer o hända något snart så visamarbetar och stöttar varann. Jag ska ha mensen om fem dagar som det ser ut, min cykel brukar alltid stämma. Men senaste veckan har jag känt mig ovanligt trött, nästan hängig. Har mer flytningar än vanligt och molande värk till och från. Kissar jätteofta, till och med på nätterna. Känner mig oftare hungrig trots att jag äter. Fem till tre dagar innan mens brukar jag få rosa o brunaktiga flytningar, dock inga tecken på det än. Bara vita lite lotion grumliga flytningar och har haft ont i blygdbenet till och från.

Vad tror ni, kan det kanske vara våran tur nu?! Ska hålla tummar och tår iallafall och önskar er andra massor med lycka till där ute också ????

Jag uppdaterar om vad som händer under veckorna fram över! *hoppas hoppas*

• nyaker
    Gummiz26 skrev 2017-01-18 10:40:13 följande:

Hej... jag har gett upp hoppet om en 3a. Fick utomkvedshavandeskap i augusti/september och fick ta bort höger äggledare.. efter det har jag inte blivit gravid igen.. ????

Hej. Va tråkigt att höra, jag förstår att du blir nedstämd och att det kan kännas tungt för er. Ni ska inte prata med en läkare om råd och hjälp? :) har ni säkert redan gjort, men tänkte på provrörsbefruktning eller andra saker man kan pröva. Har aldrig haft utomhavande. Men jag har hört att det är väldigt jobbigt och kan göra fruktansvärt ont :( Stor styrkekram
  • Gummiz26
    nyaker skrev 2017-01-19 15:33:47 följande:

Hej. Va tråkigt att höra, jag förstår att du blir nedstämd och att det kan kännas tungt för er. Ni ska inte prata med en läkare om råd och hjälp? :) har ni säkert redan gjort, men tänkte på provrörsbefruktning eller andra saker man kan pröva. Har aldrig haft utomhavande. Men jag har hört att det är väldigt jobbigt och kan göra fruktansvärt ont :( Stor styrkekram

Jag har väl mer eller mindre accepterat det. Jag har 2 barn som är 7 o 9. Har försökt sen 12 att få syskon men nu känner jag att hoppet mellan barnen blir för stort tyvärr. Mest det som är.. och när jag fick mitt utomkveds var det nästan som "nu fick det vara nog". Ja det gjorde mycket ont men blrjade inte förs i v 6 o v 8 rinde jag gyn för hade otroliga smärtor på höger sida. sen vill inte min man utsätta mig för något liknande igen så han vill inte.. jag förstår honom... men tror längtan efter fler kommer vara där hela tiden...
  • Gummiz26
    nyaker skrev 2017-01-18 11:36:06 följande:

Hej. Har precis blivit medlem i familjeliv, blir 30 i år och har två flickor sedan tidigare födda 06 och 09. Längtar efter ett syskon blev ganska stort här från oss alla när jag oväntat blev gravid förra året 2016 men vi fick dessvärre mf i juni. Kändes jobbigt och min sambo blev jätteledsen. Mitt i allt ville inte min kropp varken abortera eller samarbeta så blev många sjukhusbesök och till och med akuta då jag höll på att förblöda hemma på toastolen eftersom de gav mig cytotec. Det gör jag aldrig om iallafall. Mitt i detta så visade det sig att jag hade misstänkta cellförändringar på livmoderhalsen. Var in på operation för andra gången på två veckor och allt gick fint trots allt.

Nu har vi försökt sedan augusti och varje gång kommer tyvärr mensen, och jag har inte haft minsta känning alls. Trots det håller vi faktiskt modet uppe och på något vis känns det som att det kommer o hända något snart så visamarbetar och stöttar varann. Jag ska ha mensen om fem dagar som det ser ut, min cykel brukar alltid stämma. Men senaste veckan har jag känt mig ovanligt trött, nästan hängig. Har mer flytningar än vanligt och molande värk till och från. Kissar jätteofta, till och med på nätterna. Känner mig oftare hungrig trots att jag äter. Fem till tre dagar innan mens brukar jag få rosa o brunaktiga flytningar, dock inga tecken på det än. Bara vita lite lotion grumliga flytningar och har haft ont i blygdbenet till och från.

Vad tror ni, kan det kanske vara våran tur nu?! Ska hålla tummar och tår iallafall och önskar er andra massor med lycka till där ute också ????

Håller tummen att det blur ett +
  • JessK

Hej.

Jag hänger på här. Är 31 å försöker på syskon. Hoppas tråden fortfarande lever. Jag tog ut min kopparspiral i november men ännu har det inte tatt sig. Å denna månad har min kropp verkligen spelat mig ett spratt. Hade egentligen bim igår, men fick en blödning i måndags i EN dag. O min mens är alltid punktlig. Så trodde det kanSke kunde vara en nidblödning. Gjorde ett gravtest i gårkväll men ett stort tydligt - så gjorde ett nytt ny på morgonen men även nu ett tydligt - så fick väl bara mens i en dag flera dagar för tidigt denna månad. Så tråkigt.. När ja blev gravid med min första tog det bara 2 månader efter jag tagit ut min p-stav. Hur lång tid har det tagit för er andra?

• Cata-rina
    JessK skrev 2017-01-21 06:30:32 följande:

Hej.

Jag hänger på här. Är 31 å försöker på syskon. Hoppas tråden fortfarande lever. Jag tog ut min kopparspiral i november men ännu har det inte tatt sig. Å denna månad har min kropp verkligen spelat mig ett spratt. Hade egentligen bim igår, men fick en blödning i måndags i EN dag. O min mens är alltid punktlig. Så trodde det kanSke kunde vara en nidblödning. Gjorde ett gravtest i gårkväll men ett stort tydligt - så gjorde ett nytt ny på morgonen men även nu ett tydligt - så fick väl bara mens i en dag flera dagar för tidigt denna månad. Så tråkigt.. När ja blev gravid med min första tog det bara 2 månader efter jag tagit ut min p-stav. Hur lång tid har det tagit för er andra?

Hej plussade idag
    JessK skrev 2017-01-21 06:30:32 följande:

Hej.

Hej plussade i dag bim-2. Det tog faktiskt ett år att bli gravid denna gång. Vet att man vill att det ska funka direkt,

men ibland tar det lite tid.
  • JessK
    Cata-rina skrev 2017-01-21 16:25:46 följande:

Hej plussade idagHej plussade i dag bim-2. Det tog faktiskt ett år att bli gravid denna gång. Vet att man vill att det ska funka direkt,

men ibland tar det lite tid.

Hej men va kul!! Grattis!!! Härligt för er
  • Tumvante

Fick min första mens efter dottern i november. Har försökt halvt tre ggr nu. BIM imorgon, blankt test igår. Testar imorgon igen.

Vill så gärna ha syskon tätt!

Jag är 34, men tycker ju det är runt 30

Upplever ni andra att det är svårare att bli gravid med syskon?

Såklart är det ju lite svårare att sexa till det med en liten som ska sova och inte alltid ger oss lugn på kvällarna

• Gummiz26

Hej. Är det någon kvar i denna grupp? Hur går det med alla.Jag kan tala om att jag nu är gravid o ska in på planerat snitt den 5 augusti. Det va inget vi planerade o bli gravida efeterdom blev sånt hopp mellan barnen men nu sitter man med stor mage o bara längtar efter den lilla.

• Tumvante
    Gummiz26 skrev 2019-07-22 21:06:13 följande:

Hej. Är det någon kvar i denna grupp? Hur går det med alla.Jag kan tala om att jag nu är gravid o ska in på planerat snitt den 5 augusti. Det va inget vi planerade o bli gravida efeterdom blev sånt hopp mellan barnen men nu sitter man med stor mage o bara längtar efter den lilla.

Hej. Grattis! Då har barnet just anlänt, vad härligt med en liten ny en!

Här är lillasyster 8 månader, så även vi lyckades få igenom en lyckad graviditet efter 6 misslyckade.

Vi är enormt tacksamma!

Härligt att höra att även ni fick lyckan igen!
  • Tr0ust
    nyaker skrev 2017-01-18 11:36:06 följande:

Hur gick det för dig? Var du gravid? ?
Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.