• Mariecarol

Tips på napp

Behöver alla tips och råd jag kan få, vår 2-månaders tjej är väldigt skrikig och gnällig, och det enda som duger är att ligga vid mitt bröst och snutta. Nätterna och kvällarna är "värst" då hon vill äta hela tiden. Det slutar med att hon får ont i magen och kräks och sedan kommer skriktimmarna igång. Skulle vilja få henne att ta napp. Har provat MAM, Esska, NUK och Tommie  tippe. Hon ratar samtliga. Nu undrar jag om någon kan tipsa om en annan napp, som kanske är ännu mer naturtrogen?

• Svar på tråden Tips på napp
  • Iväntanpålivet

Har du testat att byta mellan silikon och latex på napparna? Vår dotter ratade silikon på Esskas, så där fick det bli latex. Men silikon funkade utmärkt om det var MAM.

• Mariecarol

Har testat både latex och silikon, latex går aningen bättre men hon spottar ut den med efter ett tag. 
    Jo, klart att hon kanske inte vill ha napp men det hade varit skönt med lite avlastning för mig... 

• Mariecarol

Hon får nog en pigeon i julklapp :)
    hittar inget om att den är BPA-fri, men jag förmodar att den är det...?

• EddieOfSweden

Vår dotter har inte haft några problem med napp eller så men finner I-Close nappen väldigt rolig de gånger hon inte vill suga på den. Så det verkar fungera som en rolig leksak också :)

www.lagerbryggan.se har den

• Tiamat

Är lite nyfiken på om Pigeon-nappen funkade för din dotter då jag verkar ha samma problem som du

• Pinky81

Jag testade att byta storlek!
    Hade MAM´s baby modell men de ramlade ju bara ut...Bytte till 6månaders nappen när han var ca 3½ månad! 
    Funkade perfekt...
    Lillkillen tog Mam´s större stl på en gång och den fortsätter vi med!

• Bebis2010

Min son tar bara MAM perfect. Den är plattare och mindre än dom andra MAM (och andra platta modeller). Den har också en tunnare "hals" på själva sugdelen. Problemet är nu att han inte tar någon större napp, när han egentligen skulle behöva byta upp sig från babymodellen :P Inte ens MAM perfect från 6 månader vill han ha. 

• CarolineL

Söker lite tips också. Min 7 v har velat ha napp från start (får ersättning) han har ett otroligt sugbehov. Problemet är att de ramlar ut hela tiden, på natten blir jag galen av att stoppa in den var och varannan minut. Vi har testat Esskas i silikon och latex, minsta storleken samt Avents, den lite platta. Ingen av dem sitter en längre stund. Någon som känner igen sig? Kan tipsa om nappardär silvertejp inte är ett nödvändigt tillbehör

Svar på tråden Tips på napp